{"vars":{{"pageTitle":"PKO Bank Polski nagrodzony za innowacje w obszarze bankowości społecznej","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["pko","pko-bank-polski","pko-bp"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"16 października 2019","pagePostDateYear":"2019","pagePostDateMonth":"10","pagePostDateDay":"16","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":22465}} }
300Gospodarka.pl

PKO Bank Polski nagrodzony za innowacje w obszarze bankowości społecznej

Wdrożona w PKO Banku Polskim innowacyjna technologia wspierająca kształtowanie nawyku uśmiechu zajęła drugie miejsce w kategorii „bankowość społeczna, zrównoważona i odpowiedzialna”, konkursu „The Customer Insight and Growth Banking Innovation Awards” organizowanego przez Efma i Accenture. O nagrodzie, w internetowym głosowaniu zdecydowała międzynarodowa społeczność przedstawicieli instytucji finansowych, doceniając społeczny wymiar rozwiązania – każdy uśmiech klienta oznacza drobną kwotę przeznaczoną przez bank na lokalny cel charytatywny.

„Zastosowane przez nas rozwiązanie, choć wykorzystuje zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji, działa w gruncie rzeczy na prostej zasadzie – uśmiech rodzi uśmiech i wszyscy na tym korzystają” – mówi Bartłomiej Jedliński, dyrektor Biura Jakości Sprzedaży w PKO Banku Polskim.

W ramach pilotażu, w wybranych oddziałach banku, na oznaczonych stanowiskach zainstalowane zostały specjalne sensory, które w czasie rzeczywistym analizują pozytywne emocje doradców i ich klientów. Rozwiązanie ma wymiar społeczny, ponieważ za każdy uśmiech klienta bank przeznacza drobną kwotę na lokalny cel charytatywny. Z kolei doradcy biorący udział w testach, za okazywanie uśmiechu otrzymują punkty, które mogą wymieniać na nagrody.

Konkurs „The Customer Insight & Growth Banking Innovation Awards” (wcześniej znany jako Distribution & Marketing Innovation Awards) to wspólna inicjatywa Efma i Accenture promująca innowacje w sektorze bankowym. Jego celem jest wyróżnienie najlepszych praktyk proklienckich w branży bankowej. W tegorocznej edycji o nagrody konkurowało ze sobą 616 innowacji z blisko 240 instytucji z 70 krajów.