PKO Bank Polski w I kwartale 2019 roku wypracował 862 mln zł zysku netto – o prawie 14 proc. więcej niż rok wcześniej. Równocześnie podjęto decyzję o wypłacie akcjonariuszom dywidendy z zysku za 2018 r. w wysokości 1,66 mld zł.
Jak podał bank, że do wzrostu zysków w I kwartale przyczyniły się wzrost skali biznesu oraz poprawa wyniku na działalności biznesowej.
„To ponownie zdecydowanie najlepszy wynik w całym polskim sektorze bankowym. Pomimo silnego wzrostu kosztów regulacyjnych, które obciążają wyniki za pierwsze trzy miesiące roku, grupa utrzymała wysoką dynamikę zysku. Podobnie jak w poprzednich kwartałach, przyczynił się do tego bardzo dobry wynik na działalności biznesowej,” podało PKO BP.
Wartość aktywów banku na koniec kwartału wyniosła 325,8 mld zł i była o ponad 10 proc. wyższa niż przed rokiem.
Do ponad 241 mld zł wzrosło finansowanie dla klientów grupy, a kwota oszczędności klientów zarządzanych przez grupę wyniosła blisko 289 mld zł.
Spółka kontynuowała również poprawę rentowności mierzonej zwrotem z kapitału. Po pierwszym kwartale wyniosła ona 10,1 proc.
„PKO Bank Polski nie zwalnia tempa i pomimo wysokich obciążeń regulacyjnych poprawia wyniki. (…) Bank dalej dynamicznie zwiększa skalę biznesu i poprawia zyskowność. Jednocześnie kontynuuje transformację cyfrową. Operator Chmury Krajowej rozpoczął działalność operacyjną, aplikacja IKO, uznana po raz kolejny za najlepszą na świecie, wzbogacana jest o nowe funkcje, a klientom MŚP udostępniane są kolejne usługi dodane, wykraczające poza tradycyjną bankowość” – powiedział Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego.
PKO BP pozostaje liderem polskiego sektora bankowego z najwyższymi udziałami zarówno w rynku kredytów, jak i oszczędności.
Bank jest też liderem bankowości mobilnej w Polsce, z 25 proc. udziałem w rynku.
Obecnie klienci PKO mają łącznie 3,5 mln aktywnych aplikacji, a licznik transakcji wykonanych w IKO przez klientów banku przekroczył już 200 milionów.
W dwóch największych sklepach z aplikacjami klienci wystawili IKO ponad 350 tysięcy ocen, których średnia wynosi 4,8 na 5 możliwych gwiazdek.
Najwyższe oceny wystawione przez użytkowników dały IKO kolejne zwycięstwo w rankingu brytyjskiego Retail Banker International. IKO ponownie wyprzedziło aplikacje największych światowych banków takich jak JP Morgan Chase, Barclays czy Bank of America.