{"vars":{{"pageTitle":"PKP Cargo: ponad 500 osób straci pracę. A wypłata odpraw i innych świadczeń opóźni się","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["najnowsze","pensje","pkp-cargo","pracownicy","restrukturyzacja-pkp-cargo","zwolnienia-grupowe"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"25 października 2024","pagePostDateYear":"2024","pagePostDateMonth":"10","pagePostDateDay":"25","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":729087}} }
300Gospodarka.pl

PKP Cargo: ponad 500 osób straci pracę. A wypłata odpraw i innych świadczeń opóźni się

PKP Cargo S.A. w restrukturyzacji poinformowała, że redukcja zatrudnienia obejmie maksymalnie 520 pracowników i zostanie przeprowadzona najpóźniej do końca listopada tego roku. Spółka podała jednocześnie, że obecnie nie stać jej na spłacenie wszystkich zobowiązań wobec pracowników. Dlatego muszą być one odłożone w czasie.

PKP Cargotabor Sp. z o.o. w restrukturyzacji, spółka zależna PKP Cargo S.A. w restrukturyzacji, przyjęła regulamin zwolnień grupowych. Szacowany koszt procesu zwolnień w PKP Cargotabor to 6,5 mln zł.

Na odprawy trzeba będzie poczekać

Jednocześnie PKP Cargo S.A. w restrukturyzacji poinformowała, że spółki obecnie nie stać na spłacenie wszystkich zobowiązań wobec pracowników, dlatego konieczne jest rozłożenie płatności i odłożenie ich w czasie. Firma zapewnia jednak, że świadczenia: odprawy, odszkodowania, nagrody, ekwiwalenty zostaną wypłacone w pierwszym możliwym terminie.

– Zapewniamy, że tak szybko jak będzie to tylko możliwe wypłacimy wszystkie należne poszczególnym pracownikom kwoty wraz z odsetkami. Zostanie także złożony wniosek o wypłatę pożyczki z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych w celu szybszego pokrycia jak największej części należnych odchodzącym pracownikom świadczeń – mówi  Monika Starecka p.o. członka zarządu ds. finansowych PKP Cargo S.A. w restrukturyzacji, cytowana w komunikacie.

Przyczyny trudnej sytuacji

Firma tłumaczy, że spółkę pociągnęły na dno rekordowe zadłużenie wynoszące ponad 5,2 mld zł oraz ogromne koszty m.in. płac czy rat leasingowych.

– W całym 2023 roku spółka na płace wydała prawie 2 mld zł, a poprzedni zarząd przed wyborami zgodził się na kolejne podwyżki w pełni zdajać sobie sprawę, że nie będzie na nie pieniędzy – dowiadujemy się z komunikatu.

PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe.

Polecamy też: