Od 1 lutego ponownie otwarte są galerie handlowe, a wydatki z kart płatniczych nie pozostawiają wątpliwości – Polacy tłumnie ruszyli na zakupy odzieży i obuwia – wskazują ekonomiści PKO BP.
Zakupy przez internet są łatwe, szybkie i zajmują mniej czasu niż te tradycyjne, a wielu ekspertów z brażny e-commerce sugeruje, że niedługo trend cyfrowych zakupów wyeliminuje potrzebę chodzenia do stacjonarnych sklepów.
Dane z kart płatniczych, które zebrali ekonomiści PKO BP nie pozostawiają jednak wątpliwości – tuż po otwarciu galerii handlowych wydatki kartowe w sklepach z odzieżą i obuwiem „poszybowały wysoko w górę”, co pokazuje, że pewną grupę dóbr materialnych zdecydowanie wolimy kupować w tradycyjny sposób.
Odmrażanie widać jeszcze wyraźniej w sklepach z odzieżą dla dzieci – tu być może działa efekt mrozów i pośpieszne zakupy kombinezonów – niektórzy z nas robili wczoraj takie zakupy. pic.twitter.com/WnpQnHKhsj
— PKO Research (@PKO_Research) February 2, 2021
Dodali, że mocny popyt jeszcze wyraźniej zaobserwowano w przypadku odzieży dziecięcej.