{"vars":{{"pageTitle":"Polacy pokochali programy lojalnościowe. Coraz więcej osób szuka zniżek","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["badanie","biedronka","handel-detaliczny","lidl","najnowsze","programy-lojalnosciowe","sklepy"],"pagePostAuthor":"Dorota Mariańska","pagePostDate":"7 października 2024","pagePostDateYear":"2024","pagePostDateMonth":"10","pagePostDateDay":"07","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":727459}} }
300Gospodarka.pl

Polacy pokochali programy lojalnościowe. Coraz więcej osób szuka zniżek

Z co najmniej jednego programu lojalnościowego korzysta 72 proc. Polaków, wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.

Jednocześnie do programów lojalnościowych przekonuje się coraz więcej Polaków. Mamy do czynienia ze wzrostem rok do roku na poziomie 8 punktów procentowych.

Dlaczego interesują nas programy lojalnościowe?

Jak tłumaczą autorzy badania, wzrost ten nie wynika z pojawienia się nowego gracza na rynku, który przyciągnąłby dużą liczbę nowych użytkowników. Taki wynik udało się wypracować liderom rynku w kategorii sklepów spożywczych. Największy udział w lojalnościowym torcie mają Biedronka i Lidl.

– W czasie ostatniego roku byliśmy świadkami nasilenia się rywalizacji marketingowej tych dwóch największych sieci dyskontowych w Polsce. Biedronka i Lidl intensywnie kreowały komunikacje do klientów w przestrzeni medialnej, często wprost wskazując przewagi nad głównym konkurentem na rynku oraz informując o coraz to nowych obniżkach cen. Istotnym elementem tej rywalizacji była również oferta promocyjna skierowana wyłącznie do użytkowników programów lojalnościowych sieci – powiedziała kierownik projektu badawczego w ARC Rynek i Opinia Sylwia Miszczyk, cytowana w komunikacie poświęconym badaniu.

– Przyczyniło się to skutecznie do rekrutacji nowych użytkowników, którzy chcąc skorzystać z atrakcyjnych promocji, zasilili szeregi użytkowników programów Moja Biedronka i Lidl Plus – dodała.

Specjalne oferty i prostota

Sylwia Miszczyk podkreśliła jednocześnie, że klienci chętniej angażują się w korzystanie z programów, jeśli oferowane są im dedykowane korzyści (wyłącznie dla członków programów) w postaci zniżek, specjalnych ofert czy unikalnych nagród.

Kolejnym istotnym czynnikiem, wpływającym na regularność korzystania, podobnie jak w przypadku mechanizmu promocji, jest prostota.

To też może Cię zainteresować: