{"vars":{{"pageTitle":"Polregio zatrudni pracowników z PKP Cargo. Jest wstępne porozumienie między firmami","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["najnowsze","pasazerowie","pkp-cargo","pociag","polregio","przewoznicy","zatrudnienie"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"18 czerwca 2024","pagePostDateYear":"2024","pagePostDateMonth":"06","pagePostDateDay":"18","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":714871}} }
300Gospodarka.pl

Polregio zatrudni pracowników z PKP Cargo. Jest wstępne porozumienie między firmami

Dwie kolejowe spółki porozumiały się w sprawie przejęcia części pracowników. W Polregio mogłoby pracować nawet 300 osób dziś zatrudnionych w PKP Cargo. To element programu osłonowego w restrukturyzacji PKP Cargo.

Polregio S.A. oraz PKP Cargo S.A. podpisały list intencyjny w sprawie zatrudnienia pracowników PKP Cargo. Polregio – największy operator na rynku regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich – oferuje współpracę, która jest odzwierciedleniem synergii spółek kolejowych – czytamy w komunikacie.

Program wsparcia nowego zatrudnienia dla pracowników PKP Cargo S.A. będzie realizowany już od czerwca br. i w nadchodzących miesiącach obejmie do 300 osób w grupach zawodowych zatrudnionych w zespołach drużyn trakcyjnych, drużyn manewrowych, rewizji technicznej oraz w obszarze utrzymania i napraw taboru – czytamy kolejno.


Czytaj także: PKP Intercity szykuje się na wejście konkurencji. Kupi pociągi dużych prędkości [WIDEO]


Otwarcie na doświadczonych pracowników

Pracownicy PKP Cargo mogą odpowiadać na zapotrzebowanie i oferty Polregio, dzięki czemu uzyskają zatrudnienie w swoim zawodzie oraz możliwość kontynuowania kariery w stabilnym i rozwijającym się środowisku. Nowy pracodawca ułatwi uzyskanie wymaganych kwalifikacji i zapewni możliwość jak najszybszego rozpoczęcia pracy, podkreślono.

Cieszymy się na możliwość zatrudnienia wykwalifikowanych pracowników z PKP Cargo, którzy w obliczu restrukturyzacji swojego obecnego pracodawcy mogą znaleźć bezpieczne zatrudnienie w naszej spółce. Jest to rozwiązanie odpowiadające naszym potrzebom rekrutacyjnym i korzystne dla obu stron – powiedział p.o. prezesa Polregio Marcin Mróz, cytowany w komunikacie.

Polregio nieustannie dąży do rozwoju, a dołączenie do zespołu tak doświadczonych pracowników na pewno wzmocni naszą kadrę i pozwoli na lepszą obsługę pasażerów – dodał Marcin Mróz, cytowany w komunikacie.

Miejsca pracy zostaną utrzymane

Rozpoczynamy program zapewnienia miejsc pracy dla pracowników PKP Cargo S.A. w Polregio S.A. Dzięki temu osoby, które nie mają zapewnionej pracy w naszej spółce, będą mogły czuć się bezpiecznie i znaleźć długoterminowe zatrudnienie w swoich zawodach. To bardzo ważne, że możemy zaproponować naszym pracownikom takie rozwiązania, dzięki czemu budujemy wspólnie realną kolejową solidarność – zaznaczył p.o. prezesa PKP Cargo Marcin Wojewódka.


Bądź na bieżąco z najważniejszymi informacjami subskrybując nasz codzienny newsletter 300Sekund! Obserwuj nas również w Wiadomościach Google.


 Podkreślam, że wszelkie podejmowane przez zarząd PKP Cargo S.A. działania mają na celu faktyczne uzdrowienie sytuacji naszej spółki oraz przede wszystkim długoterminowe utrzymanie jak największej liczby potrzebnych miejsc pracy. Wszystkie one podejmowane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa powszechnego i zakładowego oraz w ramach rzeczywistego dialogu społecznego prowadzonego obecnie w PKP Cargo S.A. – dodał Wojewódka.

Polregio to największy pasażerski przewoźnik kolejowy w Polsce, z 26-proc. udziałem w rynku. Każdego dnia na tory w całym kraju wyjeżdża ponad 1 750 pociągów zamawianych przez urzędy marszałkowskie, które zatrzymują się na około 1 950 stacjach. W 2023 roku z usług przewoźnika skorzystało blisko 100 mln pasażerów. Większościowym akcjonariuszem spółki jest Agencja Rozwoju Przemysłu (50 proc. i jedna akcja), a pozostałymi akcjonariuszami są samorządy wojewódzkie.

PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.

Polecamy: