{"vars":{{"pageTitle":"Polskie firmy transportowe uciekają do Niemiec – przed Polskim Ładem","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["niemcy","polska","polski-lad","transport"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"8 lutego 2022","pagePostDateYear":"2022","pagePostDateMonth":"02","pagePostDateDay":"08","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":259157}} }
300Gospodarka.pl

Polskie firmy transportowe uciekają do Niemiec – przed Polskim Ładem

Kilkaset firm z Polski zarejestrowało swoją działalność w Niemczech. Nie ponoszą większych kosztów prowadzenia działalności od tych, które ustanowił Polski Ład.

Polskie firmy transportowe przenoszą się do Niemiec – pisze „Rzeczpospolita”. Korzyścią dla nich jest fakt, że mogą tam działać bez ograniczeń, narzucanych w ramach pakietu mobilności. Dużą rolę odgrywa również wejście Polskiego Ładu, który zwiększył koszty prowadzenia działalności w Polsce.

Wnioski do niemieckich rejestrów handlowych wpływają co kilka dni, w całych Niemczech zarejestrowano już ich kilkaset.

Przeniesienie przedsiębiorstwa do Niemiec to także korzyści dla kierowców w postaci wyższego ubezpieczenia czy zasiłków, przewyższających choćby rodzime 500+.

To wszystko sprawia, że prowadzenie firmy transportowej w Niemczech staje się bardziej opłacalne niż w Polsce.

Eksperci potwierdzają tę tendencję. – Unijny pakiet mobilności oraz Polski Ład wyganiają nas do Niemiec – mówi Arkadiusz Burkowski, właściciel firmy Carter Logistic.

Z perspektywy przewoźników, zajmujących się kabotażem, przeniesienie do Niemiec otwiera dostęp do tamtejszego rynku, który pod względem wartości jest porównywalny do całego rynku przewozów międzynarodowych w UE – dodaje Maciej Wroński, prezes organizacji pracodawców Transport i Logistyka Polska.

E-commerce napędziło wzrost firm z branży transportowej