{"vars":{{"pageTitle":"Produkcja elektryków się nie opłaca? Volvo wycofuje finansowanie","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news","przeglad-prasy"],"pageAttributes":["auta-elektryczne","bezemisyjny-transport","elektromobilnosc","polestar","samochody","volvo"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"1 lutego 2024","pagePostDateYear":"2024","pagePostDateMonth":"02","pagePostDateDay":"01","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":668863}} }
300Gospodarka.pl

Produkcja elektryków się nie opłaca? Volvo wycofuje finansowanie

Volvo Cars zatrzyma finansowe wsparcie dla swojej elektrycznej podmarki, Polestar. Zyski grupy spadły o 17 proc. w ubiegłym roku.

Marka Polestar boryka się z problemami spowodowanymi opóźnieniami we wprowadzaniu nowych modeli i ogólnoświatowego spowolnienia na rynku pojazdów elektrycznych. Przekłada się to na spadek wartości jego akcji – podaje Financial Times.

Początkowo utworzony jako grupa sportowych samochodów elektrycznych odłączona od Volvo, Polestar został wprowadzony na giełdę w 2022 roku. Jednak sukces marki utrudniły problemy z wprowadzeniem nowych modeli i ogólne trudności, z jakimi boryka się branża elektryków.


Zobacz też: Elektryki podbijają polskie ulice. Tyle średnio płacimy za jazdę samochodem elektrycznym


Volvo, posiadające 48 proc. udziałów w Polestar, rozważa sprzedaż tych udziałów, co może skutkować zwiększeniem udziałów właściciela, firmy macierzystej – Geely Automobile, czyli chiński producent samochodów osobowych.

Decyzja o zaprzestaniu finansowania Polestar jest częścią szerszej oceny finansowej dla Volvo, które zgłosiło 17 proc. spadek zysków w ubiegłym roku, wynoszący 14 mld szwedzkich koron. Spadek ten jest przypisywany stratom poniesionym przez Polestar i inne wspólne przedsięwzięcia.

Czytaj także: