{"vars":{{"pageTitle":"Revolut ma już w Polsce ponad 1 mln klientów - więcej niż Citi Handlowy i BOŚ","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["bankowosc","finanse","main","revolut","uslugi"],"pagePostAuthor":"Jacek Rosa","pagePostDate":"5 maja 2020","pagePostDateYear":"2020","pagePostDateMonth":"05","pagePostDateDay":"05","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":52611}} }
300Gospodarka.pl

Revolut ma już w Polsce ponad 1 mln klientów – więcej niż Citi Handlowy i BOŚ

Revolut ogłosił oficjalnie, że liczba jego klientów w Polsce przekroczyła próg 1 miliona. 

Zgodnie z informacjami firmy polscy klienci wydali od początku roku za pomocą oferowanej przez nią platformy już ponad 1 mld zł, a w ciągu ostatnich 12 miesięcy – ok. 3,5 mld zł. 

Czy Revolut może zagrozić pozycji banków?

Co ciekawe, gdyby liczbę klientów Revoluta porównać do liczby klientów sektora bankowego, to okazałoby się, że jest to aktualnie 11. bank z największą liczbą klientów w Polsce – przed m.in. Citi Handlowym, Bankiem Pocztowym i Bankiem Ochrony Środowiska.

W najbliższym czasie wszelkie porównania do firm z tego sektora mogą okazać się jeszcze bardziej usprawiedliwione. Od dwóch lat Revolut ma licencję bankową na prowadzenie działalności na terenie Unii Europejskiej. 

Firma otworzyła właśnie swój bank na Litwie, a w najbliższym czasie planuje rozpoczęcie działalności w takiej formie także w innych krajach regionu, w tym w Polsce.

Za co Polacy płacą Revolutem?

W ostatnim czasie rozrastająca się firma przeprowadziła badanie Revolut Money Report. W jego ramach fintech przeanalizował w jakich sytuacjach Polacy sięgają najczęściej po jego usługi.

Jak się okazało, najczęściej klienci firmy płacą za pomocą udostępnionej im platformy za zakupy (22 proc. wartości wszystkich wydatków).

W następnej kolejności pod względem wartości wydatków znalazły się usługi i produkty zaliczane do kategorii “podróże” (17 proc.).

Nieco mniej pieniędzy klienci Revoluta przeznaczają na produkty i usługi z kategorii “artykuły spożywcze” (14 proc.), “restauracje” (13 proc.), “transport” (12 proc.), “rozrywka” (6 proc.), “usługi” (6 proc.) i “zdrowie” (4 proc wartości wydatków).

W myśl działania systemu Revoluta za wszystkie te dobra i usługi klienci mogą płacić przy pomocy kart fizycznych, kart wirtualnych oraz wirtualnych kart ze zmiennym numerem.

Jednak zdaniem przedstawicieli firmy, ze względu na panującą obecnie kwarantannę, coraz popularniejsze staje się korzystanie z Revoluta online. 

Kategoriami, w których transakcje tego typu obecnie przeważają, są “usługi” (72 proc.), “rozrywka” (62 proc.) i “zakupy” (51 proc.).

Wydatki Polaków za pomocą Revolut

Co to jest Revolut?

Revolut to pochodzący z Wielkiej Brytanii fintech, czyli startup działający w sektorze finansowym, który został założony w 2015 roku. Konsumenci mogą z niego korzystać za pomocą konta opartego na aplikacji.

Firma oferuje bezprowizyjne opłaty za granicą w ponad 150 walutach, wymienianie i przechowywanie środków w 29 walutach i wysyłanie przelewów międzynarodowych i krajowych bez marży i dodatkowych opłat, po kursie międzybankowym.

W Polsce Revolut otworzył swoje biuro w 2018 roku.