{"vars":{{"pageTitle":"Rok 2021 w wyszukiwarce Google. Dominowało hasło Euro 2020","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["euro-2020","google","nowe-technologie","rok-w-wyszukiwarce","wyszukiwarka"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"8 grudnia 2021","pagePostDateYear":"2021","pagePostDateMonth":"12","pagePostDateDay":"08","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":228676}} }
300Gospodarka.pl

Rok 2021 w wyszukiwarce Google. Dominowało hasło Euro 2020

Hasło Euro 2020 znalazło się na pierwszym miejscu polskiego zestawienia Google – Rok w wyszukiwarce. Na globalnej liście mistrzostwa Europy uplasowały się na piątym miejscu.

Jak co roku Google prezentuje listy haseł najszybciej zyskujących na popularności – zestawienie Rok w wyszukiwarce.

Hasło Euro 2020 znalazło się na pierwszym miejscu głównej listy podsumowania. Na świecie uplasowało się na piątym miejscu, ponadto wyszukiwano hasła związane z koszykówką (NBA) czy rozgrywkami w krykieta (T20 World Cup).

Na polskiej liście pojawiły się również osoby, które odeszły: Krzysztof Krawczyk (2. miejsce) oraz Kamil Durczok (5. miejsce).

W TOP 10 znaleźć można także hasła związane ze zdrowiem i szczepieniami: pacjent gov (4. miejsce) oraz loteria szczepionkowa (7. miejsce).

W zestawieniu znalazły się dwa fenomeny – serialowy i marketingowy. Koreańska produkcja Squid Game podbiła internet (6. miejsce).

Niewiele mniejszym zainteresowaniem cieszyły się lody Ekipy. Hasło to zamyka polskie zestawienie, ale także otwiera inne. Z kolei Gdzie można kupić lody Ekipy? to pytanie na pierwszym miejscu w kategorii Gdzie…?.

Tematy, o których się mówiło

W zeszłym roku doniesienia medialne zdominował koronawirus. W tym roku zestaw tematów jest o wiele bardziej różnorodny. Pierwsze miejsce w kategorii Tematy, o których się mówiło zajął odbywający się raz na 10 lat obowiązkowy spis powszechny.

W Polsce uwaga skupiona była również na szczepieniach (3. miejsce), sytuacji na granicy polsko-białoruskiej (6. miejsce), a także na akcji Media bez wyboru (7. miejsce).

W TOP 10 znaleźć można także tematy gospodarcze – dyskutowano o Nowym Ładzie (9. miejsce) i podatku cukrowym (10. miejsce).

Nie zabrakło też kultury – sporo emocji wzbudził Konkurs Chopinowski (8. miejsce), który, podobnie jak wiele innych wydarzeń, odbył się w tym, a nie zeszłym roku.

W zestawieniu znalazły się też zagraniczne tematy: wielki kontenerowiec ugrzązł w Kanale Sueskim, blokując główną trasę wodną globalnego handlu (4. miejsce), a w Afganistanie władzę przejęli Talibowie (2. miejsce). Sytuacja w tym kraju była szeroko opisywana i komentowana na całym świecie, dlatego hasło Afganistan znalazło się na szczycie globalnej listy.