Rolls-Royce, brytyjski producent z branży lotniczej, energetycznej i stoczniowej, dokonał przejęcia działu niemieckiego Siemensa zajmującego się rozwojem lotniczych napędów elektrycznych i hybrydowych – informuje Manufacturing Global.
Siemens eAircraft zatrudnia w tej chwili 180 projektantów w Niemczech i na Węgrzech.
Rob Watson, szef Rolls-Royce Electrical, oczekuje znaczącego wzrostu znaczenia tej gałęzi przemysłu lotniczego w przyszłości.
„Elektryfikacja będzie miała ogromny wpływ na lotnictwo, ze względu na konieczność zamiany silników tłokowych na turbiny gazowe. Nadszedł świt trzeciej ery rozwoju lotnictwa, w której prym wieść będą cichsze i bardziej ekologiczne środki transportu powietrznego” – powiedział Watson.
Rolls-Royce już wcześniej współpracował z Siemens eAircraft przy projektowaniu przeznaczonego do obsługi połączeń lokalnych demonstracyjnego modelu E-Fan X. Firma zapowiada dalsze prace nad podobnymi projektami, dzięki którym znaczącemu ograniczeniu ulegnie ilość emitowanego przez przemysł lotniczy dwutlenku węgla.
„Uważamy, że napęd elektryczny już w nieodległej przyszłości będzie wykorzystywany w mniejszych samolotach krótkiego zasięgu. Z kolei duże jednostki latające na dłuższych trasach będą napędzane przy użyciu technologii hybrydowych wykorzystujących silniki elektryczne i turbiny gazowe”– stwierdził Paul Stein, szef działu technologii Rolls-Royce’a. (Manufacturing Global)