{"vars":{{"pageTitle":"Rolls-Royce przejął dział niemieckiego Siemensa zajmujący się rozwojem lotniczych napędów elektrycznych i hybrydowych","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"25 czerwca 2019","pagePostDateYear":"2019","pagePostDateMonth":"06","pagePostDateDay":"25","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":11807}} }
300Gospodarka.pl

Rolls-Royce przejął dział niemieckiego Siemensa zajmujący się rozwojem lotniczych napędów elektrycznych i hybrydowych

Rolls-Royce, brytyjski producent z branży lotniczej, energetycznej i stoczniowej, dokonał przejęcia działu niemieckiego Siemensa zajmującego się rozwojem lotniczych napędów elektrycznych i hybrydowych – informuje Manufacturing Global.

Siemens eAircraft zatrudnia w tej chwili 180 projektantów w Niemczech i na Węgrzech.

Rob Watson, szef Rolls-Royce Electrical, oczekuje znaczącego wzrostu znaczenia tej gałęzi przemysłu lotniczego w przyszłości.

„Elektryfikacja będzie miała ogromny wpływ na lotnictwo, ze względu na konieczność zamiany silników tłokowych na turbiny gazowe. Nadszedł świt trzeciej ery rozwoju lotnictwa, w której prym wieść będą cichsze i bardziej ekologiczne środki transportu powietrznego” – powiedział Watson.

Rolls-Royce już wcześniej współpracował z Siemens eAircraft przy projektowaniu przeznaczonego do obsługi połączeń lokalnych demonstracyjnego modelu E-Fan X. Firma zapowiada dalsze prace nad podobnymi projektami, dzięki którym znaczącemu ograniczeniu ulegnie ilość emitowanego przez przemysł lotniczy dwutlenku węgla.

Uważamy, że napęd elektryczny już w nieodległej przyszłości będzie wykorzystywany w mniejszych samolotach krótkiego zasięgu. Z kolei duże jednostki latające na dłuższych trasach będą napędzane przy użyciu technologii hybrydowych wykorzystujących silniki elektryczne i turbiny gazowe”– stwierdził Paul Stein, szef działu technologii Rolls-Royce’a. (Manufacturing Global)