{"vars":{{"pageTitle":"Samochody elektryczne w Polsce są wciąż zjawiskiem marginalnym","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["elektromobilnosc","motoryzacja","polski-zwiazek-przemyslu-motoryzacyjnego","samochody-elektryczne"],"pagePostAuthor":"Hubert Bigdowski","pagePostDate":"21 lipca 2020","pagePostDateYear":"2020","pagePostDateMonth":"07","pagePostDateDay":"21","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":58764}} }
300Gospodarka.pl

Samochody elektryczne w Polsce są wciąż zjawiskiem marginalnym

W pierwszym półroczu bieżącego roku przybyło w Polsce o 65 proc. więcej aut elektrycznych niż w analogicznym okresie 2019 roku – wynika z najnowszego licznika elektromobilności Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. 

Ogółem nad Wisłą przybyło w omawianym okresie 3 275 elektrycznych samochodów i w porównaniu do tego samego okresu w zeszłym roku to ten przyrost jest bardzo duży.

Ale nadal samochody elektryczne stanowią ułamek wszystkich samochodów osobowych kupowanych w Polsce: W pierwszy półroczu 2020 roku przybyło u nas 204 tys. 443 samochodów osobowych i dostawczych do 3,5t.

To oznacza, że samochody elektryczne stanowiły zaledwie 1,6 proc. wszystkich nowozarejestrowanych aut w kraju.

Po Polsce jeździ obecnie 12 271 aut elektrycznych.

Jak wynika z danych PZPM, 56 proc. aut stanowiły pojazdy w pełni elektryczne (6 837 sztuk), a pozostałą część hybrydy typu plug-in (5 434 sztuk).

Powiększa się także flota elektrycznych autobusów.

Przez pierwsze sześć miesięcy bieżącego roku liczba elektrycznych autobusów powiększyła się o 67 sztuk i wynosi obecnie 296 pojazdów.

Dane PZPM wskazują, że w Polsce dynamicznie rozwija się także infrastruktura ładowania.

Pod koniec czerwca w Polsce funkcjonowały 1 194 stacje ładowania pojazdów elektrycznych.

W samym czerwcu uruchomiono 21 nowych stacji.

Czytaj także:

Będą dopłaty do aut elektrycznych. Ruszają trzy programy na 150 mln zł