{"vars":{{"pageTitle":"Scania ogłasza partnerstwo z polskimi sieciami stacji ładowania samochodów elektrycznych","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["300klimat","news"],"pageAttributes":["emisje","energetyka","paliwa","samochody-elektyczne","scania","transport"],"pagePostAuthor":"Martyna Maciuch","pagePostDate":"12 maja 2022","pagePostDateYear":"2022","pagePostDateMonth":"05","pagePostDateDay":"12","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":302785}} }
300Gospodarka.pl

Scania ogłasza partnerstwo z polskimi sieciami stacji ładowania samochodów elektrycznych

Firma Scania, produkująca auta transportowe, ogłosiła partnerstwo z dwoma polskimi sieciami stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Ma to pomóc w przejściu firmy na zeroemisyjność.

Podczas konferencji Impact’22 w Poznaniu Scania ogłosiła partnerstwo strategiczne z dwiema polskimi firmami Ekoen i Ekoenergetyka. Celem partnerstwa jest ułatwienie elektryfikacji transportu ciężarowego.

Jak wskazuje Ekoen, w ramach współpracy mają powstać pierwsze ogólnodostępne stacje szybkiego ładowania dla pojazdów ciężarowych w Nadarzynie, Choroszczy i Gliwicach. Mają być zlokalizowane przy punktach serwisowych firmy Scania, która chce przekonywać swoich klientów do przechodzenia na samochody elektryczne, zgodnie ze swoją strategią osiągnięcia zeroemisyjności.

Celem kooperacji jest obniżanie śladu węglowego w transporcie oraz dostarczanie klientom kompleksowych rozwiązań w zakresie elektrycznych pojazdów ciężarowych i systemów ich ładowania – podaje spółka.

Elektryfikacja transportu ciężarowego jest bardzo istotna z punktu widzenia emisyjności tej branży. Pojazdy ciężarowe to 2 proc. samochodów na świecie, ale odpowiadają aż za 20 proc. emisji gazów cieplarnianych pochodzącej z transportu – podał podczas konferencji prasowej Maciej Wojeński z Ekoeenergetyki.

Transport odpowiada za 6 proc. polskiego PKB, niemal co trzeci przewóz towarowy w Europie jest obsługiwany przez polskie firmy transportowe. Musimy wspomóc ten sektor w przechodzeniu na zero emisyjność, zwłaszcza, że kompletna transformacja transportu zajdzie szybciej, niż nam się to wydaje – dodał Wojciech Rowiński, dyrektor generalny Scanii w Polsce.