{"vars":{{"pageTitle":"Skandal w McDonald's. Poważne zarzuty wobec sieci fast foodów","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news","przeglad-prasy"],"pageAttributes":["fast-food","franczyza","handel","mcdonalds","mobbing","molestowanie-seksualne","najnowsze","restauracje","wielka-brytania"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"7 stycznia 2025","pagePostDateYear":"2025","pagePostDateMonth":"01","pagePostDateDay":"07","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":733865}} }
300Gospodarka.pl

Skandal w McDonald’s. Poważne zarzuty wobec sieci fast foodów

Ponad 700 młodszych pracowników McDonald’s oskarża sieć fast foodów o powszechną dyskryminację, homofobię i molestowanie seksualne. Do takich zachowań miało dochodzić w restauracjach w całej Wielkiej Brytanii.

W imieniu setek byłych i obecnych członków załogi, niektórych w wieku tylko 19 lat, działania prawne podjęła kancelaria Leigh Day.

Mój przełożony powiedział, że jeśli nie mogę sobie z tym poradzić, powinienem po prostu odejść z pracy. Rzeczy, które do mnie mówiono, nie powinny być mówione do nikogo, nazywano mnie „pedałem”. Te komentarze sprawiają, że czuję się naprawdę niekomfortowo. Nienawidzę tam pracować – powiedział jeden z 19-letnich klientów Leigh Day, cytowany przez The Guardian.

Leigh Day wskazało też, że jedna z młodych pracownic była wielokrotnie nagabywana o seks. Zadawano jej pytania o charakterze seksualnym, w tym o to, z iloma osobami spała.

Mówi się, że jeden z menedżerów żerował na młodych pracownicach, podczas gdy inny rzekomo wygłaszał rasistowskie komentarze, takie jak to, czy pracownicy będą okradać firmę ze względu na to, skąd pochodzą – czytamy w artykule The Guardian.

Reakcja McDonald’s

Głos w tej sprawie zabrał również rzecznik McDonald’s, który stwierdził, że  „zapewnienie bezpieczeństwa 168 000 osób, które pracują w restauracjach McDonald’s, jest najważniejszym obowiązkiem zarówno dla nas, jak i dla naszych franczyzobiorców, a w ciągu ostatniego roku podjęliśmy szeroko zakrojone prace, aby zapewnić, że mamy wiodące w branży praktyki wspierające ten priorytet”.

Każdy przypadek niewłaściwego zachowania i nękania jest niedopuszczalny i podlega szybkiemu i dokładnemu dochodzeniu oraz działaniom – dodał.

Poza tym sieć poinformowała, że zatrudniła swojego pierwszego szefa ds. ochrony i wdrożyła ogólnofirmowe programy mające na celu poprawę ochrony pracowników. McDonald’s podał, że uruchomił Red Flags, czyli cyfrowy kanał informowania o nieprawidłowościach oraz utworzył jednostkę zajmującą się dochodzeniami „poświęconą wykorzenianiu wszelkich zachowań, które nie spełniają wysokich standardów, jakich wymagamy od wszystkich w McDonald’s”.

McDonald’s jest jednym z największych pracodawców sektora prywatnego w Wielkiej Brytanii, zatrudniającym 168 000 osób w ponad 1400 restauracjach.

Polecamy też: