{"vars":{{"pageTitle":"Skuteczna sprzedaż w cenie. Sektor dóbr i usług będzie szukał nowych pracowników","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["firmy","manpower","najnowsze","praca","pracownicy","rekrutacja","sektor-uslug"],"pagePostAuthor":"Magdalena Borodziewicz","pagePostDate":"21 grudnia 2023","pagePostDateYear":"2023","pagePostDateMonth":"12","pagePostDateDay":"21","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":647028}} }
300Gospodarka.pl

Skuteczna sprzedaż w cenie. Sektor dóbr i usług będzie szukał nowych pracowników

Ponad 1/3 firm z sektora dóbr i usług konsumenckich w Polsce planuje nowe rekrutacje w I kw. 2024 roku. Zatrudnienie na dotychczasowym poziomie chce pozostawić 49 proc. z nich. Z koniecznością zwolnień liczy się 14 proc. organizacji.

Raport „Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia” pokazuje, że w I kw. 2024 roku prognoza netto zatrudnienia w branży dóbr i usług konsumenckich wynosi +21 proc. Obecny wynik to jeden z najwyższych wyników spośród 8 analizowanych obszarów – prognoza dla branży wzrosła o 4 pkt. proc. w ujęciu kwartalnym, a także o 20 pkt proc. r/r. Oznacza to, że w najbliższych miesiącach wzrośnie konkurencyjność, a kandydaci będą mogli spodziewać się wielu możliwości rozwoju, podano.


Czytaj także: Pracodawcy chcą zatrudniać. Te branże potrzebują nowych pracowników


Pracodawcy z sektora dóbr i usług konsumenckich planują nowe rekrutacje w pierwszym kwartale 2024 roku. Ofert pracy z tego sektora mogą się spodziewać pracownicy o profilu handlowym, ale także osoby z doświadczeniem we wdrażaniu i rozwoju nowych technologii czy omnichannel, marketingowcy docierający do klientów za pośrednictwem wielu przenikających się kanałów – powiedziała ekspertka rynku pracy, dyrektor zatrudnienia stałego w Manpower Katarzyna Pączkowska, cytowana w komunikacie.

Wzmacnianie działów sprzedaży staje się niezbędne między innymi w związku z bardzo konkurencyjnym środowiskiem, a także koniecznością nieustannego poszerzania udziałów w rynku poprzez skuteczną sprzedaż. Konkurencyjność wymusza także inwestycje w nowe rozwiązania technologiczne. Oznacza to, że poszukiwane na rynku pracy będą talenty, które efektywnie poprowadzą projekty z tego obszaru. Kandydaci o tym profilu nie będą mogli narzekać na brak ofert, rynek pracy będzie o nich walczył, co w konsekwencji utrzyma wysoką presję płacową oraz konieczność zadbania o dobry system benefitów czy ofertę rozwojową dla pracowników. Nastroje konsumenckie poszły lekko w górę, od nowego roku wrasta płaca minimalna, obserwujemy pozytywne trendy w zakresie prognozowanej inflacji, choć wciąż jest ona wysoka. Wszystko to sprawia, że sektor dóbr i usług konsumenckich wzmacnia zespoły, by sprostać wyzwaniom nadchodzących miesięcy – dodała.


Chcesz być na bieżąco? Subskrybuj 300Sekund, nasz codzienny newsletter! Obserwuj nas też w Wiadomościach Google.


Publikacja ManpowerGroup analizuje też plany rekrutacyjne firm zlokalizowanych w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Według raportu, pracodawcy sektora dóbr i usług konsumenckich patrzą na I kw. z nieco mniejszym optymizmem niż firmy znad Wisły. Prognoza netto zatrudnienia w tym sektorze dla regionu EMEA na czas od stycznia do końca marca to +18 proc.

Wzmożone działanie rekrutacyjne planuje 35 proc. organizacji. 20 proc. liczy się z koniecznością redukcji etatów, a 2 proc. organizacji nie zna planów rekrutacyjnych na nadchodzące miesiące. 43 proc. pracodawców tej branży w regionie EMEA chce pozostawić zatrudnienie na dotychczasowym poziomie, wskazano także.

Polecamy: