{"vars":{{"pageTitle":"Solaris i Politechnika Poznańska pracują nad zaawansowanym systemem wsparcia kierowcy","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["adas","politechnika-poznanska","solaris"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"15 stycznia 2020","pagePostDateYear":"2020","pagePostDateMonth":"01","pagePostDateDay":"15","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":36393}} }
300Gospodarka.pl

Solaris i Politechnika Poznańska pracują nad zaawansowanym systemem wsparcia kierowcy

Firma Solaris w konsorcjum z Politechniką Poznańską rozwija zaawansowany system wsparcia kierowców autobusów miejskich, głównie elektrycznych.

W ostatnich tygodniach w ramach projektu przed Stadionem Miejskim w Poznaniu przeprowadzone zostały testy, dzięki którym autobus elektryczny będzie w stanie precyzyjnie wskazać kierowcy, jak zadokować pantograf pod stację ładowania.

System, nad którym wspólnie pracują inżynierowie Solarisa oraz poznańskiej Politechniki, ułatwi kierowcy autobusu wykonywanie prostych i złożonych manewrów – jazdę przód-tył czy parkowanie, ale będzie też nieocenionym wsparciem w wykonywaniu precyzyjnych czynności, np. przy dokowaniu pantografu do stacji ładowania, co szczególnie w przypadku pojazdów przegubowych może nastręczać niemałych trudności.

Projekt ma na celu poprawę bezpieczeństwa pasażerów i kierowców autobusów w ruchu miejskim, a ponadto będzie pomocny dla przewoźników podczas manewrów na terenie zajezdni. Nowy system zapewni także optymalne zużycie energii przez pojazd.

W ostatnich tygodniach w ramach wspólnego projektu o akronimie ADAS (Advanced Driver Assistance System; Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy) przed Stadionem Miejskim w Poznaniu zostały przeprowadzone testy, które pozwoliły zoptymalizować systemem wsparcia kierowcy w autobusie Solaris.

>>>Czytaj też: Solaris dostarczy ekologiczne autobusy do Dubrownika