{"vars":{{"pageTitle":"Solaris największym w Europie producentem autobusów elektrycznych: 25% wszystkich nowych pojazdów na baterie to Solarisy","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["300klimat","news"],"pageAttributes":["autobusy","autobusy-elektryczne","elektryfikacja-transportu","emisje-gazow-cieplarnianych","emisje-w-transporcie","paliwa-alternatywne","solaris","transport"],"pagePostAuthor":"Barbara Rogala","pagePostDate":"23 listopada 2020","pagePostDateYear":"2020","pagePostDateMonth":"11","pagePostDateDay":"23","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":71424}} }
300Gospodarka.pl

Solaris największym w Europie producentem autobusów elektrycznych: 25% wszystkich nowych pojazdów na baterie to Solarisy

Solaris odnotował największy udział spośród wszystkich producentów w nowo zarejestrowanych autobusach z napędem elektrycznym w Europie Zachodniej. Tendencja utrzymała się we wszystkich trzech pierwszych kwartałach 2020 roku.

W analizowanym okresie na ulice europejskich miast wyjechały 242 wysoko zaawansowane technologicznie autobusy Urbino electric.

Hiszpańsko-polska firma zanotowała przewagę wobec pozostałych przedstawicieli branży. Pozostaje więc na pozycji lidera elektromobilności w transporcie publicznym w Europie.


Czytaj również: 5 wykresów pokazujących, na jakim etapie jest elektryfikacja transportu w polskich miastach


Na rynku autobusów z napędami bateryjnymi w okresie styczeń-wrzesień 2020 odnotowano ponad 1000 nowo zarejestrowanych pojazdów. Blisko 1⁄4 spośród nich to pojazdy marki Solaris. W analizowanym okresie z nowymi tablicami rejestracyjnymi na ulice 5 europejskich państw – Francji, Hiszpanii, Niemiec, Polski i Włoch – wyjechały 242 autobusy Urbino electric.

W trzech pierwszych kwartałach 2020 roku firma Solaris najwyższą sprzedaż odnotowała w Polsce, Włoszech i Niemczech. Obecność Urbino electric na ulicach miast jest szczególnie widoczna w Polsce, gdzie logo Solarisa posiada 96 proc. spośród 114 nowo zarejestrowanych autobusów elektrycznych.

Na włoskim rynku udziały Solarisa w nowo dostarczonych e-busach wyniosły 83 proc., a w Niemczech – 43. W tym czasie największymi rynkami w krajach Unii Europejskiej pod względem liczby zarejestrowanych autobusów elektrycznych po trzech kwartałach 2020 roku były Niemcy, Holandia i Polska.

Autobusy z napędem bateryjnym to nie jedyna możliwość na drodze ku elektromobilności. Równolegle Solaris inwestuje w rozwój pojazdów wodorowych i trolejbusów. Od momentu premiery Urbino 12 hydrogen w czerwcu 2019 roku producent otrzymał zamówienia na 57 Solarisów napędzanych wodorem.


Czytaj także: Wielka Brytania żegna się z autami spalinowymi. Zakaże ich sprzedaży w 2030 roku


Również w obszarze produkcji trolejbusów Solaris posiada bogate doświadczenie, dostarczywszy do tej pory już ponad 1600 pojazdów tego typu.

Udział pojazdów z napędami alternatywnymi w produkcji autobusów rośnie rokrocznie: w pierwszych trzech kwartałach 2020 roku osiągnął wartość 43 proc.. W analogicznym okresie rok wcześniej odsetek ten wynosił 39 proc.

Ponadto firma realizuje kolejne inwestycje w celu dostosowania linii produkcyjnych do wyraźnego wzrostu zamówień na pojazdy z napędami alternatywnymi.

W roku 2019 Solaris dostarczył do swoich klientów łącznie 162 autobusy elektryczne o długości 8,9, 12 i 18 metrów. W trzech kwartałach 2020 roku firma zafakturowała już prawie 100 e-busów więcej.  Dotarły do klientów w 26 miastach na Litwie, we Francji, Hiszpanii, Niemczech, Polsce i Włoszech.

„Zamknięcie roku bez wątpienia przyniesie więc kolejny rekord w obszarze wyprodukowanych i dostarczonych nowoczesnych, bezemisyjnych Solarisów, a firma umocni pozycję lidera w branży” – przewiduje firma.

W październiku 2020, podczas premiery online o wyjątkowej oprawie firma zaprezentowała swój najnowszy model elektryczny: Urbino 15 LE electric. Pojazd dopełnia bezemisyjne portfolio o autobus bateryjny, który doskonale sprawdzi się nie tylko na ulicach miast, ale i w transporcie międzymiastowym.

Założony w Polsce Solaris został we wrześniu 2018 roku sprzedany hiszpańskiej grupie CAF. Firma ma dziś cztery zakłady produkcyjne: główną fabrykę i siedzibę w Bolechowie, dwa zakłady w Środzie Wielkopolskiej oraz halę montażu końcowego pojazdów szynowych w Poznaniu.

Solaris jest jednym z największych europejskich producentów autobusów oraz europejskim liderem w sprzedaży i produkcji autobusów elektrycznych.

Kolejny skandal emisyjny. Nowy raport pokazuje, że auta hybrydowe typu plug-in wcale nie służą środowisku