{"vars":{{"pageTitle":"Solaris wyprodukuje autobus trójosiowy, tak jak w 1999 roku. Ale tym razem będzie on elektryczny","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["autobusy","komunikacja-publiczna","motoryzacja","pojazdy-elektryczne","polska","produkcja","przemysl","przemysl-motoryzacyjny","solaris","transport","transport-drogowy"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"27 stycznia 2020","pagePostDateYear":"2020","pagePostDateMonth":"01","pagePostDateDay":"27","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":37685}} }
300Gospodarka.pl

Solaris wyprodukuje autobus trójosiowy, tak jak w 1999 roku. Ale tym razem będzie on elektryczny

Firma Solaris zamierza jeszcze w tym roku zaprezentować nowy model trójosiowego autobusu elektrycznego Urbino 15 LE electric. Pojazd będzie oferowany zarówno jako autobus typowo miejski, ale także międzymiastowy.

Firma Solaris pierwsze trójosiowe autobusy o długości 15 metrów oferowała już w roku 1999 – jeździły one także w polskich miastach, na przykład w Warszawie.

Były to jednak modele bazujące na konwencjonalnych silnikach spalinowych i CNG. Do tej pory Solaris dostarczył do klientów blisko 1300 sztuk tego typu.

Polski producent autobusów należący do hiszpańskiej spółki CAF zamierza stworzyć nowy model pojazdu głównie z myślą o jego sprzedaży na rynkach skandynawskich.

Urbino 15 LE electric ma mieć aż 15 metrów długości i być dostępny w wersjach z dwoma lub trzema parami drzwi (2-2-0 lub 2-2-1). Na pokładzie autobusu podróżować będzie mogło na miejscach siedzących do 55 pasażerów.

Magazynami energii będą baterie  Solaris High Energy+ o bardzo dużej gęstości energii, których pojemność ma zdaniem producenta zagwarantować odpowiedni dystans autobusu zarówno na trasach miejskich, jak i międzymiastowych.

Baterie będzie można ładować na dwa sposoby, w zależności od preferencji użytkowników – za pomocą ładowarki plug-in lub pantografu zamontowanego na dachu pojazdu.

W najbliższych tygodniach firma planuje zakończenie prac projektowych nad nowym pojazdem i rozpoczęcie produkcji dwóch egzemplarzy przedseryjnych.

Według informacji udostępnionych przez Solarisa, już teraz operatorzy z jednego ze skandynawskich krajów potwierdzili chęć przetestowania pojazdów w realnych warunkach drogowych.

Czytaj także:

>>> Dlaczego Polski Fundusz Rozwoju nie wykupił od Hiszpanów pakietu akcji Solarisa

>>> Solaris i Politechnika Poznańska pracują nad zaawansowanym systemem wsparcia kierowcy