Firma Solaris zamierza jeszcze w tym roku zaprezentować nowy model trójosiowego autobusu elektrycznego Urbino 15 LE electric. Pojazd będzie oferowany zarówno jako autobus typowo miejski, ale także międzymiastowy.
Firma Solaris pierwsze trójosiowe autobusy o długości 15 metrów oferowała już w roku 1999 – jeździły one także w polskich miastach, na przykład w Warszawie.
Były to jednak modele bazujące na konwencjonalnych silnikach spalinowych i CNG. Do tej pory Solaris dostarczył do klientów blisko 1300 sztuk tego typu.
Polski producent autobusów należący do hiszpańskiej spółki CAF zamierza stworzyć nowy model pojazdu głównie z myślą o jego sprzedaży na rynkach skandynawskich.
Urbino 15 LE electric ma mieć aż 15 metrów długości i być dostępny w wersjach z dwoma lub trzema parami drzwi (2-2-0 lub 2-2-1). Na pokładzie autobusu podróżować będzie mogło na miejscach siedzących do 55 pasażerów.
Magazynami energii będą baterie Solaris High Energy+ o bardzo dużej gęstości energii, których pojemność ma zdaniem producenta zagwarantować odpowiedni dystans autobusu zarówno na trasach miejskich, jak i międzymiastowych.
Baterie będzie można ładować na dwa sposoby, w zależności od preferencji użytkowników – za pomocą ładowarki plug-in lub pantografu zamontowanego na dachu pojazdu.
W najbliższych tygodniach firma planuje zakończenie prac projektowych nad nowym pojazdem i rozpoczęcie produkcji dwóch egzemplarzy przedseryjnych.
Według informacji udostępnionych przez Solarisa, już teraz operatorzy z jednego ze skandynawskich krajów potwierdzili chęć przetestowania pojazdów w realnych warunkach drogowych.
Czytaj także:
>>> Dlaczego Polski Fundusz Rozwoju nie wykupił od Hiszpanów pakietu akcji Solarisa
>>> Solaris i Politechnika Poznańska pracują nad zaawansowanym systemem wsparcia kierowcy