Ruszyła rekrutacja do nowego akceleratora Google dla europejskich startupów. W tej edycji mogą wziąć udział firmy, które działają w obszarze medycyny i zdrowia. Projekt poprowadzi zespół z Polski – warszawski Campus Google for Startups.
Google for Startups Accelerator to ponad kilkumiesięczny program, który pomaga młodym, obiecującym startupom rozwinąć swoją działalność. Obejmuje on spotkania i warsztaty z ekspertami, opiekę mentorską ze strony inżynierów Google oraz zewnętrznych specjalistów, a także dostęp do produktów i wiedzy technicznej Google. Zainteresowane startupy mogą aplikować do 23 sierpnia.
Obecna edycja projektu będzie skupiać się na poszukiwaniu startupów z całej Europy i Izraela, które wykorzystują technologię do rozwiązywania problemów z zakresu ochrony zdrowia.
Polski startup wspiera walkę z pandemią
Skierowanie uwagi na branże medyczną i ochrony zdrowia wynika z obecnych wyzwań związanych z pandemią, ale też możliwości, jakie daje duży popyt na telemedycynę. Rynek medycznych usług cyfrowych do 2025 roku wzrośnie aż siedmiokrotnie – prognozuje firma consultingowa Frost & Sullivan.
Jak wskazuje Google, w ciągu ponad roku trwania pandemii wiele z obszarów ochrony zdrowia przeniosło do świata cyfrowego. Np. w Niemczech zainteresowanie telemedycyna wzrosło aż 10 razy. 20 tys. lekarzy i psychoterapeutów oferuje tam obecnie spotkania za pośrednictwem wideokonsultacji.
Jednym z absolwentów poprzedniej edycji akceleratora Google for Startups jest Infermedica. To polska firma, która łączy możliwości algorytmów i doświadczenie lekarzy, by pomagać we wstępnej diagnozie i kierowaniu pacjentów do odpowiednich usług medycznych.
Czytaj też: Platformy startowe szansą na rozwój startupów z Polski Wschodniej
W 2020 roku Infermedica uruchomiła „COVID-19 Risk Assessment”. Jest to narzędzie, które pomaga szybko zidentyfikować objawy koronawirusa i uzyskać wiarygodne informacje dotyczące obaw związanych z COVID-19. Kilka miesięcy później narzędzie to było używane już przez ponad 450 organizacji, w tym przez dwa krajowe systemy opieki zdrowotnej, w tym w Polsce – podaje Google.
„Google for Startups połączyło nas ze świetnymi mentorami i coachami oraz było miejscem, w którym poznaliśmy niesamowitych założycieli aspirujących do zmiany świata dzięki swoim biznesom” – mówi Piotr Orzechowski, prezes zarządu Infermedica.
W ciągu ostatnich dwóch lat, europejskie edycje akceleratora Google for Startups ukończyło 27 startupów. Średni miesięczny przychód absolwentów programu z jednej z poprzednich edycji wzrósł o 74 procent. Jedna z firm zwiększyła liczbę aktywnych użytkowników o 200 razy w porównaniu z okresem poprzedzającym uczestnictwo w programie.
Te 3 polskie startupy ścigają się o miano pierwszego polskiego jednorożca