{"vars":{{"pageTitle":"Sztuczna inteligencja wybierze prezenty na Święta. Pomoże też w zakupach online","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["ai","branza-odziezowa","google","main","moda","najnowsze","sztuczna-inteligencja"],"pagePostAuthor":"Amelia Suchcicka","pagePostDate":"18 listopada 2023","pagePostDateYear":"2023","pagePostDateMonth":"11","pagePostDateDay":"18","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":628358}} }
300Gospodarka.pl

Sztuczna inteligencja wybierze prezenty na Święta. Pomoże też w zakupach online

Brak pomysłów na prezenty świąteczne? Z pomocą przyjdzie sztuczna inteligencja (AI). Najnowsze narzędzia pokazał wlaśnie Google. 

Gigant technologiczny ogłosił aktualizacje swojego Search Generative Experience (SGE), włączając generatywną sztuczną inteligencję do procesu wyszukiwania, aby pomóc klientom w znalezieniu wyjątkowych produktów dla siebie lub swoich bliskich. SGE oparte na sztucznej inteligencji wprowadzi kilka nowych funkcji zakupowych, w tym pomysły na prezenty generowane przez sztuczną inteligencję i rozszerzenie wirtualnych przymierzalni.


Czytaj także: Kodeks dla sztucznej inteligencji. Państwa G7 mają stworzyć zbiór zasad dla firm pracujących nad AI


Oparte na sztucznej inteligencji Search Generative Experience (SGE) Google pomoże użytkownikom odkryć niszowe lub wyróżniające się produkty. W ramach tego rozszerzenia użytkownicy w Stanach Zjednoczonych, którzy zdecydowali się na SGE za pośrednictwem Search Labs, będą teraz otrzymywać sugerowane podkategorie podczas wyszukiwania pomysłów na prezenty. Na przykład wyszukiwanie „wspaniałych prezentów dla domowych kucharzy” może przynieść podkategorie, które można eksplorować. Pojawią się sugestie, takie jak specjalistyczne narzędzia, rzemieślnicze składniki, subskrypcje kulinarne i lekcje gotowania. Funkcja ta ma na celu zwiększenie zdolności użytkowników do znajdowania dopasowanych prezentów dla osób o określonych zainteresowaniach lub hobby.

Co więcej, Google wprowadza funkcję w SGE, która pozwala użytkownikom generować fotorealistyczne obrazy przy użyciu opisów tekstowych pożądanej odzieży, takich jak „kolorowa, wzorzysta kurtka puchowa”. Funkcja ta umożliwi użytkownikom wyszukiwanie podobnych wizualnie produktów online w oparciu o ich preferencje. Funkcja ta zostanie wprowadzona na urządzenia mobilne w Stanach Zjednoczonych dla użytkowników SGE w grudniu, oferując nowy sposób na znalezienie idealnego prezentu.

Wirtualne przymierzalnie

W ramach świątecznych ulepszeń zakupowych Google rozszerza swoje wirtualne narzędzie do przymierzania (virtual try-on) oparte na sztucznej inteligencji o męskie topy. Do tej pory funkcja ta istniała wyłącznie w modzie damskiej. Teraz użytkownicy mogą sprawdzać, jak na różnych sylwetkach wyglądają męskie i damskie bluzki lub swetry. Obecnie funkcja ta jest ograniczona do aplikacji Google i przeglądarek mobilnych w Stanach Zjednoczonych.

Funkcja wirtualnego przymierzania, zintegrowana z narzędziem Google do zakupów online, wykorzystuje generatywną sztuczną inteligencję do tworzenia realistycznych obrazów odzieży na modelach o różnych typach ciała. Firma zatrudniła 80 modeli (40 kobiet i 40 mężczyzn) o różnych sylwetkach. Technologia Google wymaga tylko jednego zdjęcia odzieży ze strony internetowej sprzedawcy detalicznego, aby wygenerować reprezentację na modelu.

Podczas prezentacji Google przedstawił wielu modeli o różnych typach karnacji i ciała oraz w każdym istniejącym rozmiarze. Takie podejście pozwala użytkownikom nie tylko badać rozmiary, ale także odkrywać podobne produkty w różnych przedziałach cenowych, kolorach i wzorach.


Chcesz być na bieżąco? Subskrybuj 300Sekund, nasz codzienny newsletter! Obserwuj nas też w Wiadomościach Google.


Sztuczna inteligencja nie tylko dokładnie odwzorowuje wizualny wygląd odzieży, ale także symuluje zachowanie materiału, pokazując takie aspekty, jak drapowanie, fałdowanie, przyleganie, rozciąganie. Ten poziom szczegółowości ma na celu zapewnienie użytkownikom realistycznego i wciągającego doświadczenia wirtualnego przymierzania, dając im lepsze zrozumienie tego, jak wybrana odzież będzie pasować i wyglądać na ich własnych ciałach.

Wirtualna przymierzalnia została uruchomiona we współpracy z markami takimi jak Anthropologie, Everlane, H&M i Loft i jest częścią Search Generative Experience, eksperymentalnej wersji wyszukiwarki Google, która wymaga rejestracji użytkownika. Rozszerzenie oferty o męskie topy pokazuje, że wykorzystanie AI w modzie będzie się dalej rozwijać i upowszechniać.

Czytaj także: