{"vars":{{"pageTitle":"TikTok zarobił 5x więcej w Europie Środkowej niż roku wcześniej. Teraz idzie w e-commerce","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["aplikacja-mobilna","e-commerce","shopify","social-media","tik-tok","zakupy-online"],"pagePostAuthor":"Amelia Suchcicka","pagePostDate":"7 lutego 2022","pagePostDateYear":"2022","pagePostDateMonth":"02","pagePostDateDay":"07","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":259074}} }
300Gospodarka.pl

TikTok zarobił 5x więcej w Europie Środkowej niż roku wcześniej. Teraz idzie w e-commerce

 W 2021 TikTok w Polsce i regionie CEE liczy na utrzymanie ubiegłorocznej dynamiki wzrostu obrotów. Ważną rolę odegra rozwój e-commerce. Firma zakłada także podwojenie zespołu – poinformowała szefowa platformy w regionie Sylwia Chada. Kluczowymi obszarami wzrostu są e-commerce, e-sport i cyfrowa rozrywka.

– W 2022 r. zamierzamy kontynuować realizację naszej dobrze działającej strategii, ale z jeszcze większą intensywnością. W ubiegłym roku odnotowaliśmy pięciokrotną dynamikę wzrostu przychów w Europie Centralnej, na czterech rynkach uruchomiona została monetyzacja. Polska jest naszym największym rynkiem w tym regionie pod względem użytkowników i skali biznesu. Oczekujemy kontynuacji dynamiki wzrostu z 2021. Idziemy w tym roku w kierunku zachowania podobnej dynamiki – powiedziała ISBtech Chada.

TikTok w Polsce stawia na e-commerce

– Naszym partnerem w tym obszarze jest Shopify i ten projekt rozszerzamy na kolejne kraje regionu. Mamy już kadrę specjalistów odpowiadających za ten format, cały czas uczymy się z klientami ich potrzeb w tym zakresie. Jest to jeden z najsilniejszych trendów i będzie widoczny w naszych wynikach – dodała szefowa platformy w regionie.

– Uważamy, że mamy ogromny potencjał na wzrost, choćby dzięki małym i średnim biznesom. Ten segment już dziś odpowiada za znaczący strumień naszych przychodów. Odpowiadamy na takie trendy, jak live commerce i e-commerce, które koncentrują się na budowie zaangażowania użytkowników. Ogromny potencjał dla platformy TikTok widzimy także w sporcie, w tym e-sporcie i cyfrowej rozrywce – dodała szefowa TikToka w regionie CEE.

Inwestycje platformy TikTok obejmują ponadto rozwój technologii i poszerzanie współpracy z partnerami.

– Plany rekrutacyjne zakładają podwojenie zespołu. Zależy nam na rozwoju potencjału monetyzacyjnego takich branż, jak FMCG [produkty sprzedawane często i po względnie niskich cenach] czy handel. Będziemy pozyskiwać specjalistów, którzy będą do nich docierać – wskazała Chada.

W odpowiedzi na pytanie o bazę użytkowników w Polsce i regionie wskazała, że TikTok „zbliżył się do czołówki platform opartych o społeczności”. W całej Europie platforma ma 100 mln użytkowników.

TikTok jest czołową platformą dla krótkich filmów nagrywanych za pomocą telefonów. Posiada globalne biura w Los Angeles, Nowym Jorku, Londynie, Paryżu, Berlinie, Polsce, Izraelu, Dubaju, Bombaju, Singapurze, Dżakarcie, Seulu i Tokio.

Sprzedaż kredytów mieszkaniowych w dół. Bo wzrosną stopy procentowe, a banki zaostrzą kryteria