{"vars":{{"pageTitle":"Toyota rozwija produkcję napędów hybrydowych w Polsce. Planuje zwiekszyć zatrudnienie","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["elektromobilnosc","pojazdy-hybrydowe","samochody-hybrydowe","toyota"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"8 kwietnia 2021","pagePostDateYear":"2021","pagePostDateMonth":"04","pagePostDateDay":"08","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":116202}} }
300Gospodarka.pl

Toyota rozwija produkcję napędów hybrydowych w Polsce. Planuje zwiekszyć zatrudnienie

Toyota uruchomiła w fabryce w Wałbrzychu kolejną linię produkującą podzespoły do napędów hybrydowych. W związku ze znacznym zwiększeniem produkcji firma zamierza zatrudnić dodatkowych 300 pracowników.

Toyota Motor Manufacturing Poland uruchomiła w Wałbrzychu produkcję elektrycznej przekładni do napędów hybrydowych. Będzie ona współpracować z najnowszym silnikiem o pojemności 1,5 l, którego produkcja ruszyła w czerwcu 2020 w Jelczu-Laskowicach.

Zespoły te będą trafiać do nowej generacji Toyoty Yaris. W ubiegłym roku Yaris stanowił ponad jedną piątą (20,9 proc.) wszystkich samochodów, które opuściły europejskie salony Toyoty.

Hybrydowe napędy z polskich zakładów trafią również do Toyoty Yaris Cross, którego produkcja ruszy we Francji w tym roku.

Rekrutacja w zakładach w Wałbrzychu

Jednocześnie Toyota rozpoczyna po raz pierwszy w historii produkcję silników elektrycznych stanowiących integralną część elektrycznej przekładni hybrydowej. Dodatkowo, jesienią w Wałbrzychu ma zostać uruchomiona bliźniacza linia przekładni. Na początku przyszłego roku ruszy natomiast kolejna linia produkcji silników hybrydowych.

W ten sposób produkcja elektrycznych napędów hybrydowych do Toyoty Yaris i Yaris Cross zostanie podwojona. W związku z tymi projektami zakład w Wałbrzychu prowadzi intensywne działania rekrutacyjne zmierzające do zatrudnienia dodatkowo ponad 300 pracowników.

Najnowsze inwestycje polskiego oddziału Toyoty stanową kluczowy element strategii Toyota Motor Europe, która ma na celu dalszą lokalizację w Europie produkcji elektrycznych napędów hybrydowych. Ma to umożliwić zrealizowanie założeń firmy, polegających na sprzedaży 1,4 mln pojazdów rocznie do 2025 roku. W planach Toyoty 90 proc. sprzedaży będzie obejmowało zelektryfikowane układy napędowe: w hybrydach, hybrydach typu plug-in, pojazdach zeroemisyjnych zasilanych bateriami lub wodorem.

Uruchomienie tych projektów w polskich zakładach Toyoty w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach zakończy się w 2022 roku. Będzie tam odtąd funkcjonować łącznie aż sześć linii produkcyjnych głównych podzespołów hybrydowych.

Uwzględniając obecne projekty, poziom inwestycji w obu zakładach do końca 2022 wzrośnie do prawie 6 miliardów złotych. Wzrosną też możliwości produkcyjne – do 1,65 miliona podzespołów rocznie, a zatrudnienie do ponad 3000 osób.

Toyota posiada w Polsce dwa zakłady zlokalizowane na Dolnym Śląsku. Fabryka w Wałbrzychu produkuje elektryczne przekładnie do niskoemisyjnych samochodów hybrydowych, silniki benzynowe oraz manualne i półautomatyczne skrzynie biegów. Jej obecne roczne możliwości produkcyjne sięgają 350 tysięcy elektrycznych przekładni do napędów hybrydowych, 258 tysięcy silników i 633 tysięcy skrzyń biegów.

Zakład w Jelczu-Laskowicach produkuje silniki benzynowe, a jego zdolności produkcyjne wynoszą 312 tysięcy jednostek napędowych rocznie.

Wodorowa Toyota Mirai już w przedsprzedaży. Znamy cenę