{"vars":{{"pageTitle":"Toyota stawia na pojazdy hybrydowe i ważną rolę polskich fabryk w ich produkcji","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["elektromobilnosc","pojazdy-hybrydowe","przemysl","przemysl-motoryzacyjny","samochody-hybrydowe","toyota"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"30 lipca 2019","pagePostDateYear":"2019","pagePostDateMonth":"07","pagePostDateDay":"30","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":15687}} }
300Gospodarka.pl

Toyota stawia na pojazdy hybrydowe i ważną rolę polskich fabryk w ich produkcji

W miarę wzrostu sprzedaży samochodów hybrydowych Toyota zamierza silniej postawić na lokalizację produkcji komponentów do tego typu pojazdów w Europie.

I tak, Toyota Motor Manufacturing Poland będzie produkować kolejną skrzynię biegów do modeli hybrydowych w swoim zakładzie w Wałbrzychu i to już od 2021 roku.

Ta sama fabryka będzie również produkować jeden z silników elektrycznych, które są integralną częścią hybrydowego elektrycznego układu napędowego Toyoty.

Wcześniej zapowiedziane inwestycje wraz z opisywaną tutaj, o wartości 70 mln euro, dadzą łącznie 1,2 mld euro nakładów Toyoty w polskie ośrodki produkcyjne w Wałbrzychu i w Jelczu-Laskowicach.

Sprzedaż pojazdów hybrydowych Toyoty Motor Europe nadal rośnie. Osiągnęła 52 proc. całkowitej sprzedaży w pierwszej połowie tego roku.

Ale podczas gdy hybrydy są jeszcze akceptowane w Europie, organy regulacyjne w Chinach zmuszają Toyotę do bardziej zdecydowanych działań, czyli przestawienia się na pełne elektryki.

W skali globalnej japońska marka samochodów postawiła sobie za cel zwiększenie sprzedaży pojazdów zelektryfikowanych do 5,5 mln sztuk w 2025 r., czyli trzykrotnie więcej niż w 2018 r.

4,5 miliona tych pojazdów ma być hybrydami i hybrydami typu plug-in, a reszta to pełne elektryki.

Wcześniej w tym tygodniu premier Węgier Victor Orban powiedział, że potencjalna koalicja pomiędzy niemieckim CDU a partią Zielonych może spowodować zmniejszenie węgierskiej gospodarki.

Wszystko dlatego, że ponad jedna trzecia produkcji przemysłowej kraju jest związana z niemieckim przemysłem samochodowym. A ponieważ Niemcy ostatnio postanowili spróbować przestać zanieczyszczać planetę, w tym sektorze szykują się zmiany.

Orban ostrzegł, że zielona transformacja niemieckiej motoryzacji to zła wiadomość dla jego kraju.

>>> Czytaj też: Warszawa kupi 130 elektrycznych Solarisów. To kolejny rekordowy kontrakt firmy z Bolechowa