{"vars":{{"pageTitle":"Volkswagen zmienia nazwę na Voltswagen (nie, to tylko kampania marketingowa)","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news","przeglad-prasy"],"pageAttributes":["afera-volkswagena","akcja-marketingowa","akcje","dieselgate","elektromobilnosc","marketing","stany-zjednoczone","volkswagen"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"31 marca 2021","pagePostDateYear":"2021","pagePostDateMonth":"03","pagePostDateDay":"31","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":111777}} }
300Gospodarka.pl

Volkswagen zmienia nazwę na Voltswagen (nie, to tylko kampania marketingowa)

Amerykańska filia niemieckiego producenta samochodów Volkswagen wydała we wtorek komunikat prasowy. Poinformowała w nim, że zmieni nazwę swoich operacji w USA na „Voltswagen of America”. W rzeczywistości był to zabieg marketingowy, aby podkreślić nowy obszar działania firmy – pojazdy elektryczne.

Volkswagen miałby być zatem Voltswagenem. Ta drobna zamiana spółgłosek niosłaby istotną zmianę znaczenia: z pojazdu dla ludu zyskalibyśmy pojazd o potencjale elektrycznym.

Wiadomość opublikowana na stronie internetowej i uzupełniona tweetami została opublikowana przez redakcje na całym świecie i zawierała szczegółowy opis rzekomych działań rebrandingowych i nowe logo.

VW znalazł się jednak pod krytyką w mediach społecznościowych za wprowadzającą w błąd informację prasową – informuje Reuters.

„Volkswagen of America nie będzie zmieniał nazwy na Voltswagen. Zmiana nazwy miała być ogłoszeniem w duchu prima aprilis, podkreślającym wprowadzenie na rynek całkowicie elektrycznego SUV-a ID.4 i sygnalizującym nasze zaangażowanie w zapewnienie wszystkim elektrycznej mobilności” – pisał rzecznik VW U.S. w oświadczeniu.


Czytaj także: „Żeby dziś kupić samochód elektryczny w Polsce trzeba mieć o tym naprawdę głębokie przekonanie” -mówi były minister środowiska Marcin Korolec


Niektórzy komentatorzy przy tej okazji przypomnieli skandal związany z zaniżaniem emisji samochodów z silnikiem diesla firmy i lata wprowadzania w błąd klientów i organów regulacyjnych. Pisaliśmy na ten temat tutaj.

Firma wycofał komunikat wczoraj wieczorem. Rzecznik Volkswagena w Niemczech nazwał rebranding „dobrym pomysłem” (ang. „nice idea”) w zakresie marketingowym. CEO Volkswagena na Stany Scott Keogh nie ustosunkował się do sytuacji.

Wskutek kampanii przynajmniej jeden analityk napisał notę chwalącą zmianę nazwy, a akcje VW wzrosły o 10,3 proc.

Kolejny skandal emisyjny. Nowy raport pokazuje, że auta hybrydowe typu plug-in wcale nie służą środowisku