{"vars":{{"pageTitle":"Wakacje kredytowe: Rzecznik Finansowy chce wyjaśnień od trzech banków","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["najnowsze","rzecznik-finansowy","sektor-bankowy","wakacje-kredytowe"],"pagePostAuthor":"Martyna Maciuch","pagePostDate":"19 sierpnia 2022","pagePostDateYear":"2022","pagePostDateMonth":"08","pagePostDateDay":"19","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":343369}} }
300Gospodarka.pl

Wakacje kredytowe: Rzecznik Finansowy chce wyjaśnień od trzech banków

Rzecznik Finansowy zwrócił się do trzech banków o pilną odpowiedź na listę zastrzeżeń ws. wakacji kredytowych.

Rzecznik Finansowy to publiczne instytucja powołana w celu wspierania klientów w sporach z podmiotami rynku finansowego. Jedną z kompetencji rzecznika jest monitorowanie tego, jak realizowane są rządowe wakacje kredytowe, czyli wsparcie dla osób posiadających kredyty hipoteczne.

Na podstawie informacji od kredytobiorców, które do tej pory nadesłano do urzędu, Rzecznik postanowił zainterweniować w trzech instytucjach.

– Z uwagi na skalę zgłoszonych nieprawidłowości w stosowaniu przepisów ustawy, mających istotne znaczenie dla sytuacji ekonomicznej kredytobiorców w obecnych uwarunkowaniach gospodarczych, w opinii Rzecznika Finansowego konieczne jest pilne przeprowadzenie analizy sytuacji rynkowej dotyczącej realizacji przez kredytodawców obowiązków wynikających z ustawy w zakresie zawieszania spłat kredytów hipotecznych – podaje instytucja.

Z związku z tym, trzy banki będą musiały odpowiedzieć na listę zastrzeżeń wobec sposobu działania wakacji kredytowych. Chodzi zarówno o uwagi zgłoszone przez klientów tych banków, jak i nieprawidłowych informacji podanych na stronach internetowych banków.

Prośba Rzecznika Finansowego dotyczyła również przekazania aktualnych wzorów dokumentów stosowanych przez banki.

Na odpowiedź banki mają maksymalnie 30 dni. Jednak Rzecznik Finansowy, „mając na względzie szczególnie istotną wagę społeczną omawianych przepisów i zapewnienie ich prawidłowego wdrażania przez kredytodawców”, zwrócił się z prośbą o potraktowanie sprawy priorytetowo i pilne przesłanie odpowiedzi.

RF nie podał, o które banki chodzi.

Wcześniej o skargach składanych przez klientów informował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W ciągu pierwszego tygodnia obowiązywania przepisów o wakacjach kredytowych do UOKiK wpłynęło ok. 550 skarg konsumenckich.

Polecamy też: