{"vars":{{"pageTitle":"Warszawski startup Cosmose, który zbiera dane klientów w sklepach, wyceniony na 400 mln zł","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["ai","fundusze-venture-capital","handel","handel-detaliczny","inwestycje","machine-learning","si","sprzedaz-detaliczna","startup","startupy","sztuczna-inteligencja","vc"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"9 września 2020","pagePostDateYear":"2020","pagePostDateMonth":"09","pagePostDateDay":"09","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":61592}} }
300Gospodarka.pl

Warszawski startup Cosmose, który zbiera dane klientów w sklepach, wyceniony na 400 mln zł

Startup Cosmose AI zebrał 15 mln dol. w zakończonej właśnie rundzie inwestycyjnej serii A, a jego wartość przekroczyła sumę 100 mln dol. – czyli niemal 400 mln złotych, pisze Business Leader.

Seria rundy inwestycyjnej prowadzona była przez fundusze Tiga Investments, OTB Ventures i TDJ Pitango i odbyła się z udziałem grupy azjatyckich inwestorów indywidualnych.

Założona w 2014 roku firma zajmuje się zbieraniem zanonimizowanych danych dotyczących precyzyjnie określonej lokalizacji klientów w sklepach, dzięki czemu firmy, których produkty są tam sprzedawane, wiedzą przy jakich półkach kupujący spędzają najwięcej czasu.

Producenci mogą następnie wyświetlić reklamy danych produktów w aplikacjach społecznościowych, w których użytkownik zgodził się na śledzenie jego położenia i wykorzystywanie tych informacji do celów marketingowych.

Usługa oferowana przez firmę nie wymaga żadnej instalacji ani oddzielnej zgody po stronie klienta.

Cosmose AI działa już z powodzeniem w Chinach, a w “zasięgu” jego technologii jest miliard klientów. Współpracuje z wielkimi, globalnymi markami, takimi jak L’Oreal, Estee Lauder, LVMH czy Richemont.

W ostatnim czasie, startup nawiązał także współpracę z takimi firmami jak Marriott i Walmart, a także rozszerzył swoją działalność na terenie Japonii.

„To milowy krok dla Cosmose i szansa dla detalistów na odrobienie części strat po pandemii koronawirusa. Nasza firma coraz prężniej rozwija się na rynkach azjatyckich. Mamy nadzieję, że z pomocą największych globalnych marek, czeka nas świetlana przyszłość w handlu detalicznym” – mówi szef i założyciel Cosmose AI Miron Mironiuk.

Polski startup dostanie 10 mln euro na stworzenie sprzętu do diagnostyki COVID-19