{"vars":{{"pageTitle":"Wittchen otwiera swój e-sklep w Austrii. W planach także placówki stacjonarne w Niemczech","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["e-platnosci","e-sklep","finanse","handel-internetowy","najnowsze","rozwoj-firm","wittchen"],"pagePostAuthor":"Filip Majewski","pagePostDate":"24 stycznia 2024","pagePostDateYear":"2024","pagePostDateMonth":"01","pagePostDateDay":"24","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":664460}} }
300Gospodarka.pl

Wittchen otwiera swój e-sklep w Austrii. W planach także placówki stacjonarne w Niemczech

Grupa Wittchen uruchomiła własny sklep internetowy na rynku austriackim po tym, jak marka rozpoczęła sprzedaż na tym rynku we współpracy z popularnymi marketplace’ami w 2023 roku, podano. W planach jest też otwarcie sklepów stacjonarnych w stolicy Austrii oraz w Niemczech.

Austria jest szóstym zagranicznym rynkiem Europy gdzie Grupa Wittchen uruchomiła własny e-sklep, po Niemczech, Czechach, Węgrzech, Rumunii i Ukrainie, zaś oferta Wittchen jest dostępna na platformach marketplace w 23 krajach Europy, podano.

Dywersyfikujemy źródła przychodów i kanały sprzedaży, kładąc nacisk na pełną omnikanałowość. W ostatnich miesiącach z powodzeniem rozszerzamy aktywność na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Uruchomiliśmy pierwsze sklepy stacjonarne w Bratysławie i Bukareszcie, w prestiżowych lokalizacjach. Teraz robimy kolejny krok otwierając własny e-sklep na rynku austriackim, co znakomicie wpisuje się w naszą strategię. Widzimy duży potencjał sprzedażowy w krajach niemieckojęzycznych, gdzie chcemy stopniowo zwiększać naszą obecność. Już teraz Niemcy są naszym największym zagranicznym rynkiem zbytu – powiedział prezes spółki Jędrzej Wittchen, cytowany w komunikacie.

W tym roku planujemy otwarcie sklepów stacjonarnych w Austrii i Niemczech. Wiedeń jest licznie odwiedzany przez turystów z całego świata oraz jest jednym z najatrakcyjniejszych rynków modowych Europy. Cieszę się, że nasza kolekcja jest już dostępna dla austriackich klientów – dodał.

Grupa realizuje trzyetapową strategię wejścia na nowe rynki zagraniczne – na początku stawia na zewnętrzne platformy typu marketplace i budowanie świadomości marki. W kolejnym kroku uruchamia własny sklep internetowy, a następnie otwiera salon stacjonarny (showroom) w wyselekcjonowanych lokalizacjach w danym kraju, wyjaśniono.


Bądź na bieżąco z najważniejszymi informacjami subskrybując nasz codzienny newsletter 300Sekund! Obserwuj nas również w Wiadomościach Google.


Obecnie Grupa Wittchen posiada w Polsce łącznie ponad 100 sklepów stacjonarnych z logo Wittchen lub Wittchen Travel. Grupa ma także własne salony w Czechach (7 placówek), na Węgrzech (3 sklepy) i w Ukrainie (10 placówek franczyzowych), a od niedawna także w Słowacji i Rumunii, podano także.

Wittchen jest sprzedawcą dodatków i akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. Spółka jest notowana na GPW od 2015 roku, wchodzi w skład indeksu sWIG80. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 406 mln zł w 2022 roku.

Polecamy także: