{"vars":{{"pageTitle":"Yolo chce uruchomić 2 tys. stacji ładowania samochodów elektrycznych","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["nfosigw","pojazdy-elektryczne","samochody-elektryczne","transport","yolo"],"pagePostAuthor":"Emilia Derewienko","pagePostDate":"14 stycznia 2022","pagePostDateYear":"2022","pagePostDateMonth":"01","pagePostDateDay":"14","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":246754}} }
300Gospodarka.pl

Yolo chce uruchomić 2 tys. stacji ładowania samochodów elektrycznych

Yolo planuje budowę sieci franczyzowej, która w ciągu 4 lat może objąć 2 tys. stacji samochodów elektrycznych. Otwarcie pierwszej stacji pokazowej planowane jest w tym roku.

Spółka w związku z planowaną zmianą profilu działalności zamierza rozwijać się w obszarze infrastruktury dla samochodów elektrycznych. Jej celem jest stworzenie sieci franczyzowej, która do końca 2026 r. ma liczyć 2,5 tys. punktów ładowania (1 tys. punktów szybkiego ładowania oraz 1,5 tys. podstawowych) – czytamy w komunikacie.

Dla optymalizacji obsługi klientów stacji firma stworzy narzędzie IT. Prace nad tym systemem mają ruszyć jeszcze w tym kwartale. Na ten rok spółka planuje wdrożenie marki i otwarcie pierwszej stacji pokazowej, zapowiedziano również.

Yolo zamierza przedstawić szczegółowe plany rozwoju w strategii na lata 2022-2026.

Spółka planuje korzystać z programu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) „Wsparcie infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych i infrastruktury do tankowania wodoru”, dzięki któremu w całej Polsce ma powstać sieć ponad 17 tys. punktów ładowania samochodów elektrycznych oraz 20 stacji wodoru.

Rynek stacji ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce ma bardzo duży potencjał rozwoju. Z szacunków ekspertów wynika, że w 2025 r. łączna liczba osobowych i dostawczych samochodów całkowicie elektrycznych w Polsce może być ok. dwudziestokrotnie wyższa niż obecnie i wzrosnąć do niemal 300 tys. szt. To stwarza duże zapotrzebowanie na budowę nowych punktów ładowania. Pomocny w realizacji tego celu będzie program NFOŚiGW. Dodatkowo, pozyskujemy partnerów z Azji, wspólnie z którymi będziemy realizować projekt od strony technologicznej i finansowej – powiedział członek zarządu i istotny akcjonariusz Yolo, Paweł Kiciński, cytowany w komunikacie.

Oficjalne decyzje w zakresie zmiany profilu działalności spółka podejmie 24 stycznia NWZA spółki. Akcjonariusze zdecydują wówczas również w kwestii zmiany nazwy.

Yolo ma za sobą zakończony proces przeglądu opcji strategicznych. W październiku 2021 r. dzięki umowie sprzedaży portfela wszystkich wierzytelności pożyczkowych, spółka zakończyła działalność w segmencie finansowym i zamierza rozwijać się w obszarze infrastruktury dla samochodów elektrycznych. Yolo jest notowane na głównym rynku GPW od 2011 roku.