{"vars":{{"pageTitle":"Niemcy chcą zerwać z papierem. Za kawę na wynos trzeba będzie dopłacić","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news","przeglad-prasy"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"7 listopada 2019","pagePostDateYear":"2019","pagePostDateMonth":"11","pagePostDateDay":"07","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":28515}} }
300Gospodarka.pl

Niemcy chcą zerwać z papierem. Za kawę na wynos trzeba będzie dopłacić

Jeszcze się dobrze z plastikiem nie rozprawili, a już się za papier biorą.

Kawa na wynos jest wszechobecna w centrach miast. Teraz sieć Starbucks pilotażowo wymaga od klientów zapłacenia 5 centów za każdy papierowy kubek. „Pieniądze przydadzą się środowisku”, pisze niemiecki dziennik Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Pieniądze, drogie FAZ, to się wszystkim przydają.

Amerykańska sieć kawiarni testuje opłatę w 26 kawiarniach w Hamburgu i Berlinie, gdzie goście muszą od wtorku płacić dodatkowo za kubek kawy na wynos.

Starbucks przekazuje pieniądze na projekty organizacji ekologicznej WWF w celu zwalczania odpadów plastikowych.

Z kolei każde zamówienie na wynos, które bariści nalewają do wielorazowych kubków przynoszonych przez klientów dostaje 30 centów rabatu. Ta oferta obejmuje wszystkie niemieckie Starbucksy i nie jest ograniczona czasowo.

Celem jest oczywiście zmniejszenie liczby papierowych kubków, chociaż firma nie chciała zdradzić ile takich kubków i za ile pieniędzy zużywanych jest w jej kawiarniach w Niemczech.

Inne przedsiębiorstwa, takie jak niemiecki przewoźnik kolejowy Deutsche Bahn, również udzielają zniżki, jeżeli klienci lub podróżni spożywają swoje napoje we własnych kubkach.

Obecnie w Niemczech istnieją 162 kawiarnie „Starbucks Coffee House”.

Ta informacja pojawiła się dziś rano w skrzynkach odbiorczych subskrybentów naszego codziennego newslettera 300SEKUND. Jeśli chcesz się na niego zapisać, kliknij tutaj.

>>> Czytaj też: W państwach Europy Środkowo-Wschodniej działa mafia rolnicza bogacąca się na unijnych dotacjach