Giganci technologii informatycznych ścigają się na nowe rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji. Microsoft wprowadził szereg aktualizacji do Chata GPT i wyszukiwarki Bing. Google też nie próżnuje.
Microsoft poinformował, że rozszerza wtyczki dla Bing i aktualizuje swojego Chata GPT. Wszystko po to, by umożliwić firmom łatwiejsze interakcje z klientami w ramach wyszukiwarki. Na przykład, narzędzie może pomóc użytkownikowi w znalezieniu przepisu na kolację i zamówieniu potrzebnych składników za pośrednictwem usługi Instacart.
Większy udział w rynku reklamy wyszukiwania, globalnie wycenianego na 286 miliardów dolarów, jest celem Microsoftu, czego dowodem są aktualizacje Bing.
Zobacz także: Sztuczna inteligencja ewoluuje. Dr inż. Jerzy Greblicki o roli ChatGPT [WIDEO]
Giganci rywalizują o sztuczną inteligencję
Także Google wprowadził niedawno ulepszenia swojej wyszukiwarki. Korzystając ze sztucznej inteligencji, chce lepiej odpowiadać na pytania otwarte, na które nie ma jednoznacznych odpowiedzi w sieci.
Konkurencją dla Chata GPT Microsoftu jest chatbot od Google o nazwie Bard, który opiera się na wynikach wyszukiwania Google – podaje Reuters.
Czy ChatGPT kiedyś zastąpi Bing? Yusuf Mehdi z Microsoftu powiedział agencji, że oba programy oferują różne doświadczenia. Microsoft zamierza jednak wykorzystać obie platformy, ponieważ informacje udostępniane przez ChatGPT przyciągną użytkowników na stronę Bing.
Dodatkowo, Microsoft rozwija swoje usługi chmurowe, umożliwiając firmom tworzenie wtyczek, które łączą się z Microsoft 365 Copilot, asystentem AI dla przedsiębiorstw. Dzięki tym wtyczkom pracownicy mogą zadawać pytania w prostym języku dotyczące rezerwacji podróży lub kwestii prawnych związanych z umowami dostawczymi.
W czerwcu tego roku Microsoft planuje udostępnić asystenta AI, czyli copilota, w wersji zapoznawczej dla użytkowników swojego systemu operacyjnego Windows.
Firma również ogłosiła inicjatywy mające na celu pomoc konsumentom w identyfikowaniu, czy dany obraz lub wideo zostały wygenerowane przez AI, co jest podobne do działania Google.
Chcesz być na bieżąco? Subskrybuj 300Sekund, nasz codzienny newsletter
Google nie próżnuje. Nowe narzędzia z użyciem AI
Jak podaje biuro prasowe Google, na ostatniej konferencji Google Marketing Live przedstawionych zostało kilka nowości i udogodnień kierowane do przedsiębiorców i przedsiębiorczyń z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.
Product Studio, dzięki wykorzystaniu AI, pozwoli przedsiębiorcom tworzyć dopasowane zdjęcia produktów w wysokiej rozdzielczości bez konieczności organizowania sesji zdjęciowych. Google Ads zyskają nową funkcję konwersacji w języku naturalnym. Merchant Center Next to z kolei uproszczona wersja platformy, która pomoże m.in. automatycznie skonfigurować informacje o produktach na podstawie witryny sprzedawcy oraz przejrzeć wszystkie produkty w sklepie online i stacjonarnym w jednym widoku.