{"vars":{{"pageTitle":"Biedronka przystępuje do Polskiego Paktu Plastikowego, chce redukować zużycie plastiku","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["300klimat","live"],"pageAttributes":["biedronka","ekologia","handel","ochrona-srodowiska","odpady","plastik","recykling","tworzywa-sztuczne","zanieczyszczenie"],"pagePostAuthor":"Barbara Rogala","pagePostDate":"10 września 2020","pagePostDateYear":"2020","pagePostDateMonth":"09","pagePostDateDay":"10","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":61804}} }
300Gospodarka.pl

Biedronka przystępuje do Polskiego Paktu Plastikowego, chce redukować zużycie plastiku

W czwartek Biedronka przystąpiła do Polskiego Paktu Plastikowego, którego celem jest zmiana modelu wykorzystywania tworzyw sztucznych w opakowaniach.

Biedronka jest członkiem-założycielem Paktu. Członkowie Polskiego Paktu Plastikowego – sieci handlowe i organizacje ekologiczne – mają inicjować działania związane z efektywną redukcją użycia tworzyw sztucznych na polskim rynku.

„Plan działania do 2025 roku jest ambitny i wykracza poza obowiązujące przepisy” – deklaruje sieć.

Działania Paktu zakładają osiągnięcie 6 celów strategicznych, do realizacji których firmy działające w Polsce i wpływające na rynek opakowań z tworzyw sztucznych będą dążyć do końca 2025 roku.

1. Identyfikacja, a następnie eliminacja części opakowań z tworzyw sztucznych poprzez ich przeprojektowanie oraz alternatywne modele dostaw.

2. Dążenie do zmniejszenia o 30 proc. zużycia pierwotnych tworzyw sztucznych w opakowaniach wprowadzanych na rynek.

3. Do 2025 roku 100 proc. opakowań z tworzyw sztucznych na polskim rynku ma nadawać się do ponownego wykorzystania lub recyklingu.

4. Udział surowców wtórnych w opakowaniach z tworzyw sztucznych zwiększy się do poziomu 25 proc.

5. Wsparcie systemu zbiórki i recyklingu opakowań zapewni osiągnięcie poziomu recyklingu w wysokości co najmniej 55 proc.

6. Edukowanie konsumentów w zakresie segregacji, recyklingu, ponownego wykorzystania i ograniczenia zużycia opakowań.

UE chce walczyć z zanieczyszczeniem plastikiem, ale polscy przedsiębiorcy są przeciw