{"vars":{{"pageTitle":"KFC w Rotterdamie rezygnuje z mięsa na tydzień w ramach "Narodowego Tygodnia Bez Mięsa"","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["300klimat","news","przeglad-prasy"],"pageAttributes":["300klimat","ekologia","fastfood","holandia","kfc","mieso","spoleczenstwo","zmiany-klimatu"],"pagePostAuthor":"Barbara Rogala","pagePostDate":"6 marca 2020","pagePostDateYear":"2020","pagePostDateMonth":"03","pagePostDateDay":"06","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":41525}} }
300Gospodarka.pl

KFC w Rotterdamie rezygnuje z mięsa na tydzień w ramach „Narodowego Tygodnia Bez Mięsa”

W Królestwie Niderlandów po raz trzeci odbędzie się ”Narodowy Tydzień Bez Mięsa”. Restauracja KFC w Rotterdamie wesprze akcję na tydzień rezygnując z mięsa i zastępując je jego substytutem Quorn – informuje portal wirtualnemedia.

Inicjatywa restauracji z jednej strony wspiera tegoroczne wydanie holenderskiego tygodnia bez mięsa, a z drugiej stanowi akcję promocyjną nowej oferty sieci dla wegetarian.

Od 9 marca w Holandii wprowadzony zostanie substytut mięsa Quorn. Powstaje on na bazie grzybów, zawiera białko, błonnik i nienasycone kwasy tłuszczowe. Stosuje go wiele sieci fast-food.

Sieci fast-foodowe coraz częściej starają się wzbogacić swoją dotychczas opartą wyłącznie na mięsie ofertę w produkty dla wegetarian i wegan. Całkowite wyeliminowanie mięsa z oferty jednej z restauracji KFC w Rotterdamie na tydzień to kolejny krok zachęcający do odwiedzania restauracji przez osoby rezygnujące z mięsa.

Warzywa nie takie straszne, jak je malują

Inicjatorką “National Week Without Meat” w Holandii jest Isabel Boerdam, założycielka bloga De Hippe Vegetariër.

Celem akcji jest zwiększenie świadomości na temat szkodliwości jedzenia mięsa dla środowiska, wskazanie korzyści zdrowotnych wynikających z jego redukcji, a przede wszystkim pokazanie, że rezygnacja z mięsa nie musi być trudna i pozbawiona satysfakcji z jedzenia.

“To niewielki wysiłek o niewyobrażalnie pozytywnym wpływie na ludzi, zwierzęta oraz środowisko” – piszą organizatorzy na swojej stronie internetowej.

Organizatorzy chcą zachęcić do fleksitarianizmu – diety, w której mięsa i ryb nie spożywa się na co dzień, ale okazjonalnie, a fundament diety stanowi kuchnia roślinna.

“Jeśli zrezygnujesz z mięsa w jeden dzień w tygodniu przez rok, oszczędzasz niemal sześć kilogramów mięsa rocznie, około 565 kilometrów przejechanych przez przeciętne auto oraz około 1000 litrów wody” – czytamy na stronie wydarzenia.

W ramach akcji od 9 do 15 marca dawna fabryka prochu strzelniczego w Muiden “De Krijgsman” zamieni się w centrum kampanii. Będzie można tam zjeść wegetariańskie dania serwowane przez cenionych szefów kuchni.

Strona internetowa oferuje też zainteresowanym informacje na temat wpływu diety bezmięsnej na zdrowie. Do akcji dołącza wielu partnerów z branży spożywczej.

„National Week Without Meat” po raz pierwszy miał miejsce w 2018 roku i stał się sukcesem. Od tego momentu odbywa się corocznie w marcu.

W pierwszej edycji udział wzięło ponad 30 000 osób, kampania odbiła się szerokim echem w mediach społecznościowych, a jej ślady były widoczne w wynikach sprzedaży.

Czytaj także:

>>> Papierowe słomki, eliminacja plastiku, ale wołowina zostaje – jak polski McDonald’s mierzy się z kwestiami środowiskowymi

>>>Żyjemy w epoce kurczaka. O tym, jak broilery zostały najważniejszym symbolem antropocenu