{"vars":{{"pageTitle":"Co Polacy najczęściej kupują na raty przez internet? W maju sprzedaż rowerów wzrosła o 260%, sprzętu kuchennego o 400%","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["live"],"pageAttributes":["agd","e-commerce","konsumpcja","rowery","santander-consumer-bank","zakupy-online"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"28 maja 2020","pagePostDateYear":"2020","pagePostDateMonth":"05","pagePostDateDay":"28","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":55410}} }
300Gospodarka.pl

Co Polacy najczęściej kupują na raty przez internet? W maju sprzedaż rowerów wzrosła o 260%, sprzętu kuchennego o 400%

Z powodu ograniczeń handlowych związanych z COVID-19 znacząco wzrosła sprzedaż ratalna przez internet. O ile w marcu największym powodzeniem w kanale online cieszyły się laptopy, o tyle na przełomie kwietnia i maja wzrosła natomiast sprzedaż sprzętu kuchennego i rowerów – wynika z informacji Santander Consumer Bank.

Obostrzenia w handlu stacjonarnym sprawiły, że w czasie epidemii koronawirusa Polacy częściej robili zakupy na raty przez internet.

Jaj podaje Sandander Consumer Bank, sprzedaż ratalna w kanale online na przełomie kwietnia i maja wzrosła szczególnie w przypadku rowerów – aż o 261 proc. względem analogicznego okresu poprzedniego roku.

Podczas epidemii Polacy chętnie korzystali z kredytu ratalnego finansując również zakup sprzętu kuchennego.

Na przełomie kwietnia i maja w kanale online sprzedano aż o 394 proc. więcej tego typu produktów niż w ubiegłym roku. Zainteresowaniem cieszyły się szczególnie piekarniki (wzrost o 265 proc.), lodówki (+288 proc.) i ekspresy do kawy (+233 proc.).

Obserwowany wzrost sprzedaży ratalnej online na przełomie kwietnia i maja ma związek ze zmianą przyzwyczajeń podczas pandemii.

„Po wprowadzeniu zakazu korzystania z rowerów miejskich i zamknięciu siłowni, Polacy zaczęli kupować własny sprzęt, żeby bezpiecznie poruszać się po mieście, dojechać do pracy, ale także utrzymać formę. Podobnie w przypadku sprzętu kuchennego: przeniesienie się wielu firm na pracę zdalną i zmiana modelu pracy restauracji sprawiła, że zaczęliśmy częściej przygotowywać posiłki samodzielnie” – mówi Agnieszka Kociemska, zastępca dyrektora Pionu Kredytów Konsumenckich Santander Consumer Banku.

Czytaj także:

Ruch w galeriach handlowych tylko nieznacznie mniejszy niż rok temu: w ostatnim tygodniu wizyty na poziomie 70% normy