{"vars":{{"pageTitle":"Facebook zakaże targetowania reklam w zależności od rasy, płci czy wieku","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["live","nowe-technologie"],"pageAttributes":["dyskryminacja","facebook","instagram","internet","rynek-reklamy","serwisy-spolecznosciowe"],"pagePostAuthor":"Marcin Zakrzewski","pagePostDate":"20 marca 2019","pagePostDateYear":"2019","pagePostDateMonth":"03","pagePostDateDay":"20","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":4739}} }
300Gospodarka.pl

Facebook zakaże targetowania reklam w zależności od rasy, płci czy wieku

Platforma społecznościowa Facebook planuje zakaz tzw. targetowania w zależności od rasy, płci czy wieku.

Każdy reklamodawca, który będzie chciał zamieścić w serwisie reklamy dotyczące mieszkalnictwa, zatrudnienia albo kredytów, nie będzie mógł ustalać, w jakim wieku, jakiej płci oraz gdzie mieszkają preferowani odbiorcy reklamy.

Reklamodawcy będą także musieli zaświadczyć, że ich reklamy są zgodne z przepisami antydyskryminacyjnymi.

Zmiany zostaną wprowadzone do końca roku i będą także dotyczyć serwisu Instagram, który należy do Facebooka.

Postanowienia są częścią ugody, którą Facebook zawarł we wtorek z trzema innymi podmiotami.

Więcej w MIT Technology Review.