{"vars":{{"pageTitle":"Oto prawdziwy wygrany pandemii: w kwietniu Polacy spędzili na YouTube 80% więcej czasu niż w lutym","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["live"],"pageAttributes":["facebook","internet","kwarantanna","netflix","telewizja","vod","youtube"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"13 maja 2020","pagePostDateYear":"2020","pagePostDateMonth":"05","pagePostDateDay":"13","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":53505}} }
300Gospodarka.pl

Oto prawdziwy wygrany pandemii: w kwietniu Polacy spędzili na YouTube 80% więcej czasu niż w lutym

W kwietniu Polacy spędzili na YouTube o 81,5 proc. więcej czasu w stosunku do lutego – podała Polska Karta Suwerenności Cyfrowej.

Pandemia koronawirusa zatrzymała Polaków w domach, na czym korzystają cyfrowi giganci. Liczba minut spędzonych na platformie YouTube wzrosła z 220 mln do 400 mln – wynika z badania Gemius.

Na początku epidemii oglądalność platform VOD wzrosła na całym świecie o 20 proc., a Netflix odnotował 40-proc. wzrost przychodów w regionie EMEA.

Istotnie zwiększył się także ruch na Facebooku, który w kwietniu odnotował wzrost liczby internautów o blisko 10 proc. w stosunku do lutego.

Rosnące zainteresowanie m.in. YouTubem sprawia, że coraz mocniej uzależniamy się od platform cyfrowych.

Według Polskiej Karty Suwerenności Cyfrowej platformy te wykorzystują dane użytkowników, często bez ich świadomości, a wiele z nich unika podatków i omija polskie prawo.

Coraz silniejsza pozycja cyfrowych korporacji zwróciła uwagę ekspertów Polskiej Karty Suwerenności Cyfrowej, którzy obecnie pracują nad szeregiem szczegółowych regulacji prawnych oraz rekomendacji, mających przyczynić się do większej kontroli cyfrowych gigantów i ograniczenia ich wpływu na kształtowanie nawyków i poglądów społecznych.

Czytaj także:

Netflix jest dziś wart więcej niż Disney. Wygląda na to, że pandemia przynosi firmie same korzyści