{"vars":{{"pageTitle":"Ludzie Impact’23: Joe Heneghan – Dyrektor generalny Revolut Europe","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["impact","material-partnera"],"pageAttributes":["impact","impact23","ludzie-impact"],"pagePostAuthor":"Marek Chądzyński","pagePostDate":"21 października 2022","pagePostDateYear":"2022","pagePostDateMonth":"10","pagePostDateDay":"21","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":373786}} }
300Gospodarka.pl

Ludzie Impact’23: Joe Heneghan – Dyrektor generalny Revolut Europe

W ostatnich latach Revolut bardzo się zmienił. Fintechowy start-up, który pojawił się na rynku w 2015 roku, teraz jest bankiem, który ma ponad 20 mln klientów indywidualnych oraz 950 tys. biznesowych w Europie. W Irlandii co druga osoba dorosła ma aplikację Revolut w swoim telefonie.

Stało się tak za sprawą Joego Heneghana, który doprowadził irlandzkiego Revoluta na szczyt, a teraz zarządza tym bankiem na skalę europejską. Poznajcie speakera, który będzie gościem na kongresie Impact’23 w dniach 10-11 maja 2023 roku w Poznaniu.

W Irlandii Revolut to (nie)zwykły sposób płacenia

Joe ma 25-letnie doświadczenie w finansach, także na seniorskich stanowiskach. Zanim dołączył do Revoluta w 2019 roku, przez 14 lat zajmował stanowiska kierownicze w Ulster Bank. Swoją karierę rozpoczął w Permanent TSB w 2000 roku. Pięć lat później przeniósł się do First Active, które w 2009 roku połączyło się z Ulster Bank. Jest członkiem European Retail Payments Board Europejskiego Banku Centralnego oraz Financial Services Ireland.

Kształcił się między innymi na National University of Ireland w Galway, gdzie ukończył studia dotyczące marketingu, finansów i zarządzania HR. Na University College Dublin w 2015 roku uzyskał dyplom z zakresu zarządzania i ryzyka.

Heneghan objął stanowisko dyrektora generalnego (CEO) Revolut Europe w sierpniu 2021 roku, a wcześniej zdobywał podobne doświadczenie jako szef oddziału w Irlandii. Pod jego przywództwem irlandzki Revolut potroił liczbę swoich klientów do ponad 1,5 mln.

Obecnie w Irlandii aż 1,9 mln osób korzysta z usług Revoluta – to oznacza, że konto ma co trzeci spośród 5 mln Irlandczyków. Biorąc pod uwagę, że co drugi dorosły jest posiadaczem konta Revolut, jest to naprawdę imponujący wynik. Ponadto Revolut stał się w Irlandii tak popularny, że słowo revolut jest używane jako czasownik oznaczający płacenie.

Revolut dynamicznie się rozwija

Kolejnym sukcesem Joego Heneghana jest wprowadzenie usługi „Pay Later” w Irlandii. Aplikacja Revolut na podstawie otwartej bankowości sprawdza zdolność finansową klienta. Zezwala na zakupy za maksymalnie 499 euro, rozbijając kwotę do zapłaty na trzy raty. To rozwiązanie ma pojawić się wkrótce w innych krajach.

W marcu 2021 roku Revolut – wcześniej fintech – zaprezentował się jako bank na litewskiej licencji w pierwszych dwunastu krajach Europy Środkowo-Wschodniej i Południowej, by w styczniu 2022 roku obsługiwać już 28 europejskich państw.

To także zasługa Joego Heneghana, który stwierdził, że uruchomienie usług bankowych na kolejnych europejskich rynkach zapewni jeszcze większy poziom bezpieczeństwa i zaufania klientów. Jednocześnie działanie na licencji banku otworzy drzwi nowym produktom i usługom Revoluta.

Joe Heneghan pojawi się na scenie Impact’23, którego częścią – jak w poprzednich edycjach – będzie Impact Finance’23. To jedno z najważniejszych wydarzeń w roku dla branży finansowej, a w jego ramach na scenie wystąpią menedżerowie związani z sektorem bankowości, płatności, technologii i e-commerce. Rozmowy będą także poświęcone rozwojowi fintechu i zmianom w usługach finansowych. Podczas kongresu na sześciu scenach odbędzie się ponad dwieście wystąpień, a paneliści wezmą udział w dyskusjach moderowanych, fireside chats oraz keynotes.

Polecamy także: