{"vars":{{"pageTitle":"Ludzie Impact’23: Natalia Hatalska, Jarosław Królewski i Artur Kurasiński","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["impact","material-partnera"],"pageAttributes":["impact","impact23","material-partnera"],"pagePostAuthor":"Martyna Maciuch","pagePostDate":"2 listopada 2022","pagePostDateYear":"2022","pagePostDateMonth":"11","pagePostDateDay":"02","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":388723}} }
300Gospodarka.pl

Ludzie Impact’23: Natalia Hatalska, Jarosław Królewski i Artur Kurasiński

Natalia Hatalska, Jarosław Królewski i Artur Kurasiński to osoby, które już pojawiły się na scenie kongresu Impact w poprzednich edycjach. Ci, którzy przegapili ich wystąpienia, będą mieli jeszcze jedną szansę, by zobaczyć ich na żywo w dniach 10-11 maja 2023 roku podczas poznańskiego kongresu Impact’23.

Wysoka technologia opiera się na sztucznej inteligencji

Jarosław Królewski w 2013 roku założył technologiczną firmę Synerise, której jest prezesem. To jedna z najbardziej zaawansowanych spółek technologicznych na świecie, zajmująca się sztuczną inteligencją oraz big data. Synerise oferuje nie tylko procesowanie danych i unikalny system bazodanowy, ale także gotowe do użytku rozwiązania z zakresu AI oraz otwartą platformę, która pozwala na obliczanie zysku z innowacyjnych rozwiązań.

Myślę, że w ciągu następnych 5-10 lat robotyzacja i sztuczna inteligencja stanie się czymś, co będzie rozgrzewało naszą wyobraźnię. Między innymi dlatego, że pojawią się próby rozszerzania tego, co dziś jest możliwe, jeśli chodzi o nasz umysł, intelekt, i nie będzie to zero-jedynkowe – powiedział Królewski na kongresie Impact’22.

Do zainteresowań Jarosława Królewskiego z pewnością należy piłka nożna – jest współwłaścicielem klubu Wisła Kraków. Od 2010 roku wykłada na AGH, gdzie widuje się ze studentami kierunków humanistycznych, elektrotechnicznych i informatyczno-automatycznych. Co więcej, współtworzył tam nowoczesne kierunki studiów, takie jak Digital Marketing, Social Informatics i E-Economy.

Jak przewidzieć przyszłość za pomocą trendów?

Natalia Hatalska to autorka wielokrotnie nagradzanego bloga hatalska.com. Uznanie dla tego, co robi, jest widoczne w nagrodach i tytułach. Znalazła się na liście New Europe 100 Financial Times, czyli wśród osób zmieniających społeczeństwo, politykę i biznes. Jest też autorytetem biznesu, co potwierdza wyróżnienie w rankingu „Kogo słucha polski biznes” oraz tytuł Digital Shaper 2018 w kategorii wizjoner.

Nazwisko Natalii Hatalskiej może kojarzyć się z infuture.institute – projektem, którego zadaniem jest przewidywanie trendów: definiuje je, opisuje i wskazuje konsekwencje trendów względem gospodarki, kategorii rynkowej czy konkretnej marki. To szczególnie ważne dla przedsiębiorców, by wiedzieli, co może przynieść im zyski.

– Dopiero pracujemy nad pierwszym na świecie prawem, które ma uregulować sztuczną inteligencję. Ono być może wejdzie pod koniec 2023 roku. To bardzo długo. Wiemy, że do tego czasu rozwiązania oparte o AI, takie jak rozpoznawanie twarzy, rozpoznawanie biometryczne, algorytmy, są i będą powszechnie wykorzystywane – powiedziała Hatalska podczas tegorocznej edycji Impact. – Możemy zakładać, że stanie się tak, jak było z internetem, który próbujemy regulować 20 lat po jego wprowadzeniu.

Nowe technologie dobrze się mają w rozrywce

Artur Kurasiński od dwudziestu lat obserwuje rozwój technologii, co zaowocowało tym, że jest autorytetem w tej dziedzinie, zapraszanym na wiele konferencji. Przystępnie tłumaczy społeczne i technologiczne trendy – to przyczyniło się do powstania podcastu „Technofobia”.

Założył m.in. Edukomiks, czyli wydawnictwo odpowiedzialne za komiks „Róża, a co chcesz wiedzieć”. To książki i komiksy o nowoczesnych technologiach, nauce i programowaniu, kierowane do dzieci. Jest też członkiem zarządu Three Headed Monster, firmy produkującej hybrydową planszówkę Beyond Humanities, oraz partnerem dewelopera BeardedBrothers.games

Jakby tego było mało, to Artur Kurasiński jest też współtwórcą cyklu spotkań dla przedsiębiorców „Aula Polska” oraz konkursu „Aulery”. Ma też doświadczenie w konsultowaniu projektów startupowych i biznesów technologicznych, co plasuje go w czołówce najbardziej znanych komentatorów start-upów i technologii.

Polecamy też: