{"vars":{{"pageTitle":"Mastercard przeznaczy 750 tys. zł na cyfryzację małych i średnich firm w Polsce","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["material-partnera"],"pageAttributes":["biznes","firma","fundacja-impact","handel","mastercard","msp","pandemia"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"24 września 2020","pagePostDateYear":"2020","pagePostDateMonth":"09","pagePostDateDay":"24","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":63338}} }
300Gospodarka.pl

Mastercard przeznaczy 750 tys. zł na cyfryzację małych i średnich firm w Polsce

Mastercard ogłosił przekazanie grantu w wysokości 200 tys. USD (ok. 750 tys. zł) na cyfryzację małych i średnich firm w Polsce. Środki zostaną przeznaczone na program akceleracyjny, a także ogólnopolską kampanię edukacyjną dla przedsiębiorców, obejmującą webinaria, wydarzenia stacjonarne i edukację w mediach.

Za realizację tych działań odpowiedzialna będzie Fundacja Impact. Jest to pierwszy projekt tego typu w Europie Środkowo-Wschodniej, realizowany dzięki globalnemu programowi Mastercard Centre for Inclusive Growth.

Mastercard razem z Fundacją Impact ma wesprzeć przedsiębiorców, którzy szukają sposobów na zaistnienie w e-commerce wobec osłabienia się tradycyjnego handlu w czasie pandemii. Projekt, pod nazwą „E-business vs. lockdown”, zakłada m.in. stworzenie materiałów edukacyjnych, a także organizację wydarzeń stacjonarnych i online.

Materiały edukacyjne będą dostępne na ogólnodostępnej platformie internetowej. Przedsiębiorcy będą też mogli wziąć udział w programie akceleracyjnym, który ma im umożliwić bezpośredni dostęp do konsultantów i ekspertów w zakresie cyfrowej transformacji.

Projekt zostanie zrealizowany z funduszy Mastercard Center for Inclusive Growth, instytucji wspierającej zrównoważony wzrost gospodarczy i walczącej z wykluczeniem społecznym na całym świecie. Centrum wykorzystuje zasoby i kompetencje Mastercard, w tym analizę danych, fachową wiedzę i technologie, zarządzając jednocześnie funduszami na niezależne badania naukowe, skalowanie globalnych programów filantropijnych, a także aktywizację liderów, innowatorów i działaczy społecznych.

Zdajemy sobie sprawę, że małe firmy są kołem zamachowym każdej gospodarki, a ich sukcesy wpływają na kondycję i jakość życia szerszej społeczności. Cyfrowa transformacja w warunkach pandemii koronawirusa to dla wielu małych firm szansa, którą warto wykorzystać, ale też potężne wyzwanie. Przedsiębiorcy potrzebują fachowej wiedzy, a także szybkich rozwiązań, które pozwolą im poruszać się w ‚nowej normalności’. Dzięki współpracy z Fundacją Impact w Polsce wesprzemy 100 000 małych firm w ich drodze do cyfryzacji, aby nie tylko przetrwały pandemię, ale wyszły z niej silniejsze” – mówi Payal Dalal, wiceprezes Mastercard Center for Inclusive Growth na rynkach zagranicznych.