{"vars":{{"pageTitle":"PFR uruchamia kryzysowe wsparcie edukacyjne dla samorządów","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["material-partnera"],"pageAttributes":["koronawirus","material-partnera","polski-fundusz-rozwoju","technologie"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"10 kwietnia 2020","pagePostDateYear":"2020","pagePostDateMonth":"04","pagePostDateDay":"10","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":49449}} }
300Gospodarka.pl

PFR uruchamia kryzysowe wsparcie edukacyjne dla samorządów

W obliczu epidemii koronawirusa wiele urzędów musiało naprędce odrobić lekcję z cyfryzacji. Tempo jest ekspresowe, nie ma od kogo spisać, a o pomyłkę nietrudno. Z odsieczą przybywa PFR.

Polski Fundusz Rozwoju miał 2 kwietnia uruchomić Akademię Miast Przyszłości – warsztaty edukacyjne dla samorządowców, które miały ich w pełni przygotować na wyzwania związane z transformacją cyfrową. Ze względu na wybuch pandemii COVID-19 Akademia musiała zostać przesunięta, jednak ten czas PFR wykorzystuje na awaryjną edukację z cyfryzacji w postaci Antykryzysowej Platformy Rozwiązań Technologicznych.

Po ogłoszeniu lockdownu wiele urzędów zamknęło swoje siedziby i przeszło do trybu pracy zdalnej. W niektórych miastach okazało się, że w takich warunkach urząd jest w stanie wykonać jedynie 13 proc. swoich regularnych zadań. Procesy cyfryzacyjne należało więc gwałtownie przyspieszyć, ale przy zachowaniu bezpieczeństwa.

Wiedzę, w jaki sposób “wejść w internet” i zachować przy tym wszystkie zasady cyberbezpieczeństwa, chce dać samorządom PFR przy pomocy swojej Antykryzysowej platformy.

Platforma ma łączyć pilne potrzeby miast z rozwiązaniami firm technologicznych. Eksperci Związku Miast Polskich i PFR zidentyfikowali pięć kluczowych obszarów problemowych, które wymagają obecnie najpilniejszych rozwiązań: komunikacja wewnętrzna urzędników, e-usługi, praca zdalna, telemedycyna i wspomniane cyberbezpieczeństwo.

Platforma zrzesza firmy dostarczające bezpieczne oprogramowanie do pracy na odległość, które za symboliczną opłatą oddają na krótki okres do użytkowania swoje produkty samorządowcom. Przy pomocy webinarów urzędnicy zostaną przeszkoleni jak bezpiecznie korzystać z oprogramowania.

Obecnie platforma składa się z dwóch filarów: Chmury Krajowej, spółki technologicznej stworzonej z inicjatywy banku PKO BP i PFRu oraz Exatel, państwowego operatora telekomunikacyjnego, który dba o edukację w zakresie cyberbezpieczeństwa.

Trwa nabór start-upów technologicznych, które chciałyby wziąć udział w projekcie i zaprezentować swoje rozwiązania samorządom i przeprowadzić szkolenia z ich użytkowania.

Stronę popytową, a więc słuchaczy, czyli samorządy zainteresowane wzięciem udziału w kryzysowej przyspieszonej cyfryzacji “rekrutują” Związek Miast Polskich i Związek Powiatów Polskich.

Ta kryzysowa pomoc organizowana przez PFR jest wsparciem edukacyjnym; za program wsparcia finansowego odpowiada Ministerstwo Rozwoju, które przygotowuje mechanizmy wsparcia dla samorządowców podobne do tzw. Tarczy Antykryzysowej dla przedsiębiorców.

Szczegóły oraz regulamin Antykryzysowej Platformy Rozwiązań Technologicznych dla Samorządów znajdują się na tej stronie.