{"vars":{{"pageTitle":"Polski biznes w drodze na Expo 2020 Dubai [MATERIAŁ PARTNERA]","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["material-partnera"],"pageAttributes":["dubaj","expo-2020","paih","polska"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"8 października 2020","pagePostDateYear":"2020","pagePostDateMonth":"10","pagePostDateDay":"08","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":64180}} }
300Gospodarka.pl

Polski biznes w drodze na Expo 2020 Dubai [MATERIAŁ PARTNERA]

Za niespełna rok zacznie się jedno z największych ogólnoświatowych wydarzeń tej dekady – Wystawa Światowa Expo 2020 w Dubaju. Będzie to niezwykła okazja do promocji polskiego biznesu, innowacji i technologii – także dzięki szeregowi programów wspierających polskie przedsiębiorstwa w drodze na Expo. Hasło polskiej obecności brzmi: „Polska. Kreatywność inspirowana naturą”.

Trwające od 1 października 2021 do 31 marca 2022 roku Expo 2020 Dubai to wielki projekt organizacyjny po stronie Polski, której pawilon – już zaprojektowany i właśnie budowany – ma wzbudzić niemałe zainteresowanie odwiedzających, których, według organizatorów Expo, ma być nawet 18 mln i którzy złożą aż 25 mln wizyt. To oznacza, że przed tak wielkim audytorium mogą pokazać się także przedstawiciele polskiego biznesu i twórcy innowacyjnych technologii oraz firm. Tu na chętnych czeka wiele okazji na to, by zaistnieć w oczach świata.

„Cele obecności Polski na Expo w Dubaju obejmują zarówno wzmocnienie wizerunku Polski na arenie międzynarodowej, jak i promocję gospodarczą. Zakładamy wielowymiarową prezentację technologii i firm reprezentujących branże strategiczne z punktu widzenia potencjału eksportowego na rynki Bliskiego Wschodu, a tym samym realny wzrost transakcji biznesowych. Udział Polski w Expo 2020 w Dubaju będzie unikalnym kontekstem promocyjnym dla polskich przedsiębiorców, zmagających się z ekonomicznymi skutkami pandemii COVID-19” – uważa Adrian Malinowski, komisarz generalny Sekcji Polskiej Wystawy Światowej Expo 2020 w Dubaju.

Programy i know-how

Udziałowi Polski na Expo w Dubaju towarzyszy szeroka oferta dla polskich przedsiębiorców, którzy mogą ubiegać się o wsparcie finansowe, organizacyjne i promocyjne. W ten sposób mogą oni wykorzystać udział Polski w Expo 2020 w Dubaju jako szansę do budowania relacji z partnerami biznesowymi w m.in. Zjednoczonych Emiratach Arabskich i całej Zatoce Perskiej.

„Naszym podstawowym założeniem jest to, że w centrum przygotowań Polski do EXPO 2020 w Dubaju stoi polski przedsiębiorca. Stąd co najmniej kilkanaście inicjatyw, dostępnych ze strony www.expo.gov.pl/dla-przedsiebiorcow – podkreśla Adrian Malinowski.

Polscy organizatorzy Expo oferują wsparcie finansowe, organizacyjne, a także dostęp do know-how.

Oferta ta obejmuje zatem złożone programy wsparcia, jak i proste inicjatywy pomagające przedsiębiorcom wykorzystać kontekst Expo 2020 Dubai do realizacji ich celów biznesowych. To programy kompleksowego wsparcia przedsiębiorców w działalności eksportowej (np. Polskie Mosty Technologiczne, Go to Brand), cykl dedykowanych webinariów czy duże wydarzenia o charakterze gospodarczym, jak np. Komisja Polska-ZEA ds. Współpracy Gospodarczej wraz z konferencją gospodarczą dla przedsiębiorców.

Okazje także po Expo

Szansa na pokazanie się światu dla polskiego biznesu to też Forum Gospodarcze Polska-ZEA, które będzie częścią obchodów Dnia Polski w grudniu 2021 roku. Expo 2020 Dubai to również program partnerstwa komercyjnego dla firm prywatnych. To pierwsze tego typu przedsięwzięcie w całej historii udziału Polski w Wystawach Światowych, angażujące firmy w charakterze partnerów- sponsorów m.in. wydarzeń czy wyposażenia polskiego pawilonu.

„Nawet po zakończeniu Expo polski pawilon ma promować biało-czerwone przedsiębiorstwa. Ze strony emirackich organizatorów Expo jest już wstępna propozycja pozostawienia polskiego pawilonu po zakończeniu Wystawy. Chcemy wykorzystać tę szansę na stworzenie w Pawilonie Polski showroomu dla polskich produktów i technologii” – zapowiada Adrian Malinowski.