{"vars":{{"pageTitle":"20 wodorowych Solarisów trafi na ulice Holandii Południowej","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["autobusy","holandia","motoryzacja","paliwo-wodorowe","przemysl","przemysl-motoryzacyjny","solaris","transport","transport-drogowy","transport-publiczny","wodor"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"14 kwietnia 2020","pagePostDateYear":"2020","pagePostDateMonth":"04","pagePostDateDay":"14","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":49657}} }
300Gospodarka.pl

20 wodorowych Solarisów trafi na ulice Holandii Południowej

Przewoźnik Connexxion, obsługujący najludniejszą w kraju prowincję Holandia Południowa, złożył zamówienie na 20 wodorowych Solarisów Urbino 12 hydrogen, podał Solaris.

Zgodnie z umową pojazdy zostaną dostarczone do zamawiającego do końca 2021 roku. Wraz ze umową sprzedaży autobusów podpisano umowę serwisową na 12 lat.

„Nasze drogi stają się coraz bardziej ruchliwe. Zdrowie naszych pasażerów i mieszkańców jest dla nas niezwykle istotne, dlatego wprowadzenie do ruchu autobusów, które zapewniają czystsze powietrze, stanowi duży krok naprzód” – mówi Floor Vermeulen, Minister Regionalny ds. Ruchu i Transportu w regionie Holandia Południowa.

Pojazdy Solaris Urbino 12 hydrogen wykorzystują zestaw ogniw paliwowych o mocy 70 kW. Wodór gromadzony jest w nich w postaci gazowej w pięciu zbiornikach na dachu autobusu. Zestaw kompozytowych butli typu 4 umieszczonych wzdłużnie nad pierwszą osią pojazdu ma łączną pojemność 1560 litrów.

Zgodnie z zapisami w specyfikacji, w autobusach przewidziano 37 miejsc siedzących.

Pierwsze Solarisy zawitały do Holandii w 2017 roku kiedy to przewoźnik Connexxion zakupił i odebrał 40 przegubowych Solarisów Urbino 18.

Rok później, w 2018, firma złożyła dwa kolejne zamówienia, na 4 Solarisy Urbino 18 oraz 2 autobusy przegubowe napędzane sprężonym gazem ziemnym CNG.

Założony w Polsce Solaris został we wrześniu 2018 roku sprzedany hiszpańskiej grupie CAF. Firma ma dziś cztery zakłady produkcyjne: główną fabrykę i siedzibę w Bolechowie, dwa zakłady w Środzie Wielkopolskiej oraz halę montażu końcowego pojazdów szynowych w Poznaniu.

Solaris jest europejskim liderem w sprzedaży i produkcji autobusów elektrycznych. Jak dotąd 18 państw zakupiło blisko 900 elektrobusów polskiego producenta.

Czytaj także:

>>> Barcelona kupiła 18 elektrycznych autobusów Solarisa

>>> Wojna wokół koronaobligacji. W Brukseli toczy się ostry konflikt o to, jak przeciwdziałać kryzysowi