{"vars":{{"pageTitle":"6 na 10 osób regularnie robi zakupy za pomocą aplikacji mobilnych","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["e-commerce","finanse","handel","najnowsze","platnosci","platnosci-bezgotowkowe","platnosci-biometryczne","sklepy","sklepy-autonomiczne","technologie","zakupy"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"3 marca 2025","pagePostDateYear":"2025","pagePostDateMonth":"03","pagePostDateDay":"03","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":737150}} }
300Gospodarka.pl

6 na 10 osób regularnie robi zakupy za pomocą aplikacji mobilnych

Aplikacje mobilne e-sklepów są najpopularniejszym kanałem do wyszukiwania produktów i zakupów online. Regularnie korzysta z nich 60 proc. ankietowanych, którzy w ten sposób realizują co piąte zamówienie w internecie, wynika z badania Mastercard. 

Badanie pokazało też, że portfele mobilne to dla 45 proc. polskich respondentów jedna z ulubionych metod płatniczych w sklepach stacjonarnych, a prawie co czwarty badany (22 proc.) preferuje płatność zegarkiem lub opaską.

Polacy są otwarci na innowacje płatnicze i oczekują coraz większej dostępności tego typu rozwiązań. Na znaczeniu zyskują m.in. płatności biometryczne, z których 13 proc. badanych miało okazję już skorzystać, a 21 proc. chce je wypróbować – czytamy w komunikacie poświęconym raportowi „Polskie płatności: liczy się możliwość wyboru” (Paid in Poland: A story of choice”) opracowanemu na podstawie badania przeprowadzonego na zlecenie Mastercard.

Jak podkreślono, wśród Polaków rośnie również popularność rozwiązań, które pozwalają klientom na większą samodzielność w sklepach fizycznych – od aplikacji, które umożliwiają samodzielne skanowanie produktów i płacenie za zakupy w kasie, aż po sklepy autonomiczne, w których, według deklaracji, przynajmniej raz zakupy zrobiło 40 proc. respondentów.

Duża popularność aplikacji mobilnych

Mastercard podaje również, że Polacy dostrzegają w stokenizowanych płatnościach wiele korzyści, uznając je za aktualnie najszybszą (60 proc.) i najwygodniejszą (19 proc.) metodę płacenia za zakupy, która dodatkowo nie wymaga wpisywania kodu PIN w sklepach fizycznych czy logowania się do e-sklepu (34 proc.).

W handlu elektronicznym prym wiodą zakupy przez aplikacje mobilne, które stają się pierwszą, domyślną metodą płatności online i stopniowo przekształcają e-commerce w m-commerce. Z raportu Mastercard wynika, że połowa Polaków korzysta ze stokenizowanych płatności podczas zakupów online. Aplikacje mobilne e-sklepów są najpopularniejszym kanałem do wyszukiwania produktów i zakupów online – regularnie korzysta z nich 60 proc. ankietowanych, którzy w ten sposób realizują co piąte zamówienie w internecie. Znacząco wyższy udział zakupów mobilnych dostrzegany jest wśród młodszego pokolenia konsumentów (18-29 lat) – czytamy w komunikacie.

Raport „Paid in Poland: A story of choice” został opracowany przez Mastercard w styczniu 2025 w oparciu o badanie 1000 polskich konsumentów przeprowadzone przez Minds&Roses na zlecenie Mastercard (ankieta online, listopad 2024).

Polecamy też: