{"vars":{{"pageTitle":"70 mln na wsparcie edukacji cyfrowej polskich uczniów. Będą uczyć się w "klasach przyszłości"","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["cyfryzacja-sektora-publicznego","dell-technologies","edukacja","kompetencje-przyszlosci","ministerstwo-rozwoju-i-technologii","nowe-technologie"],"pagePostAuthor":"Martyna Maciuch","pagePostDate":"11 maja 2022","pagePostDateYear":"2022","pagePostDateMonth":"05","pagePostDateDay":"11","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":302749}} }
300Gospodarka.pl

70 mln na wsparcie edukacji cyfrowej polskich uczniów. Będą uczyć się w „klasach przyszłości”

GovTech przeznaczy 70 mln na wspieranie edukacji cyfrowej w polskich szkołach. 11 maja podczas konferencji Impact’22 w Poznaniu resort wraz z firmą Dell Technologies przedstawił, jak może wyglądać „klasa przyszłości”.

Ministerstwo edukacji przeznaczy 70 mln na wsparcie edukacji cyfrowej polskich uczniów – w formie finansowania software’u, prezentacji czy szkoleń dotyczących tego, jak prowadzić zajęcia z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. To część rządowego programu Laboratoria Przyszłości, obejmującego także inne inicjatywy.

Chodzi o to, by ułatwić i pokazać szkołom czy organizacjom, jak na co dzień uczyć kompetencji potrzebnych do obsługiwania zaawansowanych technologii.

Środki na ten cel już są, niedługo organizacje będą mogły aplikować o fundusze – mówi pełnomocniczka rządu ds. GovTech Justyna Orłowska w rozmowie z 300Gospodarką.

Orłowska jest pełnomocniczką Prezesa Rady Ministrów ds. GovTech i szefową Centrum GovTech. Jej rolą w rządzie jest m. in. wspieranie transformacji cyfrowej.

Rządowy projekt Laboratoria Przyszłości z kolei to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy właśnie z kierowanym przez Orłowską Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Jej celem jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).

11 maja w Poznaniu podczas konferencji Impact’22  we współpracy z firmą Dell Technologies zaprezentowały został showroom interaktywnej „klasy przyszłości”, pokazujący, jak może wyglądać nauka nowych kompetencji w praktyce. Dzieci uczestniczące w wydarzeniu mogły wypróbować w niej drukarki 3D czy skorzystać ze sprzętu obsługującego technologie virtual reality.

To może być modelowy przykład współpracy pomiędzy administracją a sektorem prywatnym w zakresie nowych technologii – powiedziała Orłowska podczas spotkania prasowego, towarzyszącego prezentacji „klasy przyszłości”.

Czytaj też: