{"vars":{{"pageTitle":"Amazon potwierdza: otwieramy polski serwis Amazon.pl. Co to oznacza?","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["amazon","e-commerce","handel-detaliczny","main","zakupy-online"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"27 stycznia 2021","pagePostDateYear":"2021","pagePostDateMonth":"01","pagePostDateDay":"27","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":85363}} }
300Gospodarka.pl

Amazon potwierdza: otwieramy polski serwis Amazon.pl. Co to oznacza?

Amazon, największa firma e-commerce na świecie, ogłosił, że rozpoczyna prace nad uruchomieniem w Polsce serwisu Amazon.pl.

„Amazon od wielu lat wspiera polskich klientów oraz pomaga sprzedawać produkty polskich przedsiębiorców w naszych europejskich sklepach. Kolejnym etapem jest wprowadzenie pełnej oferty detalicznej dla konsumentów w Polsce i właśnie nadszedł czas na ten krok” – skomentował krok Amazona Alex Ootes, wiceprezes spółki ds. rozwoju w UE.

Od dziś przedsiębiorcy, planujący sprzedaż za pośrednictwem Amazon w Polsce oraz globalnie, mogą rejestrować swoje konta po polsku przez tę stronę w ramach przygotowań do premiery serwisu.

Amazon nie podał, kiedy dokładnie serwis ruszy.

Co oznacza wejście Amazona do Polski?

Obecnie wśród największych graczy już działających na polskim rynku e-commerce jest polska platforma Allegro oraz chiński gigant Alibaba ze swoim AliExpress i to z nimi będzie konkurował Amazon.

Jak pisaliśmy w naszej analizie rok temu, kiedy pojawiły się spekulacje, że Amazon wejdzie do Polski, eksperci branży e-commerce są zgodni, że potencjalne pojawienie się tak dużego gracza na naszym rynku wpłynie pozytywnie na jakość oferowanych w branży usług, ale obecne u nas sklepy internetowe będą musiały zaproponować swoim klientom dodatkową wartość, żeby ich przy sobie zatrzymać.

„Szeroki asortyment, bardzo konkurencyjna cena i sprawna logistyka to największe atuty amerykańskiego giganta. Właściciele niezależnych sklepów internetowych z Polski muszą dać swojemu klientowi dodatkową wartość” – mówił wtedy Bartosz Górecki, Brand Manager w firmie merce.com.

Artur Halik, manager działu sprzedaży w Shoper, nie spodziewa się, że dojdzie do takiej sytuacji jak w USA, gdzie Amazon niemalże zmonopolizował rynek e-commerce.

„Na pewno jednak amerykańska platforma zdobędzie pewną popularność i stanie się dobrym miejscem dla właścicieli e-biznesów, by dywersyfikować swoje kanały sprzedaży i docierać do nowych klientów i zapewne będziemy ich do tego zachęcali. Spodziewałbym się więc więcej ożywczej różnorodności na polskim rynku e-handlu niż szybkiego podboju przez amerykańskiego giganta” – napisał w komentarzu Halik.


Czytaj więcej o platformach e-commerce w Polsce w raporcie 300Research


Kolejne centra logistyczne w Polsce

Kilka dni temu Amazon poinformował, że dziesiąte w Polsce centrum logistyczne amerykańskiej firmy powstanie w Świebodzinie, w województwie lubuskim.

Nowy zakład ma zatrudniać 1 tys. osób, których praca będzie wspomagana przez 3 tys. robotów.

W zeszłym roku otwarto dwa podobne zakłady – w Gliwicach i Łodzi. Obecnie Amazon zatrudnia w sumie 18 tys. osób w całej Polsce.