Dziś oficjalnie w internecie pojawiła się polska wersja sklepu amerykańskiego Amazona – Amazon.pl. To oznacza również, że platforma zakupowa międzynarodowego giganta technologicznego stała się otwarta dla polskich sprzedawców.
Informacje o otwarciu polskiej wersji swojego sklepu Amazon potwierdził pod koniec stycznia tego roku.
„Amazon od wielu lat wspiera polskich klientów oraz pomaga sprzedawać produkty polskich przedsiębiorców w naszych europejskich sklepach. Kolejnym etapem jest wprowadzenie pełnej oferty detalicznej dla konsumentów w Polsce i właśnie nadszedł czas na ten krok” – komentował wówczas tę decyzję Alex Ootes, wiceprezes spółki ds. rozwoju w UE.
Dziś oficjalnie platforma Amazona rozpoczęła swoją działalność w Polsce.
Amazonowi będzie w Polsce trudno?
„Klientów będzie ciężko przekonać unikalną ofertą, bo w sytuacji, gdy mamy w Polsce kilkadziesiąt tysięcy sklepów internetowych, Allegro, AliExpress i inne marketplace, czyli powszechny dostępu do produktów, trudno zaproponować coś, czego nie ma już ktoś z konkurencji” – komentuje wejście amerykańskiego giganta do Polski Marcin Rutkowski, menedżer w merce.com.
„Od trzech lat, co pewien czas słyszeliśmy elektryzujące wieści o mającym nastąpić “już za chwilę” pełnym wejściu Amazona do Polski (…) Parokrotne opóźnienie premiery serwisu na naszym rynku może jednak nie wyjść amerykańskiemu gigantowi na dobre, ponieważ w dużych marketplace’ach konkurencja odbywa się przede wszystkim na poziomie cenowym, a polski e-commerce zdążył już powoli wyrosnąć z wojen o to u kogo jest najtaniej” – ocenia z kolei Artur Halik, szef sprzedaży w produkującej oprogramowanie dla sklepów internetowych firmy Shoper.
Amazon obecny jest od lat
Amerykańska firma w Polsce działa od 2014 roku. Od tej pory otworzyła ona w naszym kraju dziewięć centrów logistycznych i szykuje się do otwarcia dziesiątego – w Świebodzinie w województwie lubuskim.
Według danych Amerykańskiej Izby Handlowej, Amazon, zatrudniający w naszym kraju 18 tys. osób, jest największym amerykańskim pracodawcą w Polsce i trzecim co do wielkości amerykańskim inwestorem.
Co wejście Amazona oznacza dla galerii handlowych w Polsce [PODCAST 300GOSPODARKI]