{"vars":{{"pageTitle":"Awaria serwisów Google: jest stanowisko polskiego rzecznika","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news","nowe-technologie"],"pageAttributes":["awaria","firma-technologiczna","google","technologie"],"pagePostAuthor":"Daniel Rząsa","pagePostDate":"14 grudnia 2020","pagePostDateYear":"2020","pagePostDateMonth":"12","pagePostDateDay":"14","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":73163}} }
300Gospodarka.pl

Awaria serwisów Google: jest stanowisko polskiego rzecznika

Google „dogłębnie zbada przyczyny” dzisiejszej awarii, aby tak sytuacja się nie powtórzyła – powiedział 300Gospodace rzecznik Google komentując poniedziałkowe, ok. 45-minutowe wyłączenie części serwisów firmy.

W poniedziałek wczesnym popołudniem serwisy należące do Google – w tym Youtube, Poczta Gmail, Dysk Google, Kalendarz i inne – zostały wyłączone na kilkadziesiąt minut.

Ok 12:30 użytkownicy na całym świecie masowo zaczęli zgłaszali problemy z działaniem serwisów Google poprzez media społecznościowe.

Przed 13:00 czasu polskiego Google oficjalnie potwierdził, że awaria usługi Gmail dotknęła większość jej użytkowników. Po upływie kolejny 30 minut serwisy wróciły online.

Teraz Google zapowiada, że przyjrzy się przyczynom awarii.

„Dzisiaj o godz. 12:47 czasu środkowoeuropejskiego na około 45 minut doszło do wyłączenia systemu uwierzytelniania, spowodowanego problemem z naszym wewnętrznym mechanizmem przydzielania zasobów serwera. Usługi wymagające od użytkownika zalogowania się powodowały w tym czasie dużo błędów” – powiedział 300Gospodarce Adam Malczak, rzecznik Google w Polsce i Europę Środkowo-Wschodnią.

Jak dodał, problem z systemem uwierzytelniania został rozwiązany o godz. 13:32.

„Działanie wszystkich usług Google zostało już przywrócone. Przepraszamy wszystkich, których dotknęły te problemy. Przeprowadzimy dogłębne badanie przyczyn, aby upewnić się, że ta usterka już nie będzie mogła się powtórzyć” – powiedział Adam Malczak.