{"vars":{{"pageTitle":"BLIK z rekordem w Black Weekend. Polacy wykonali 30 mln transakcji","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["banki","black-friday","blik","branza-e-commerce","cyber-monday","najnowsze","platnosci-mobilne","polski-standard-platnosci","sklepy-internetowe","terminale-platnicze","transakcje-bezgotowkowe","zakupy-online"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"2 grudnia 2025","pagePostDateYear":"2025","pagePostDateMonth":"12","pagePostDateDay":"02","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":743022}} }
300Gospodarka.pl

BLIK z rekordem w Black Weekend. Polacy wykonali 30 mln transakcji i wydali 5 mld zł

Black Weekend 2025 przyniósł najwyższe w historii wyniki BLIK-a. Między 28 listopada a 1 grudnia użytkownicy zrealizowali blisko 30 mln transakcji o łącznej wartości niemal 5 mld zł – wynika z danych Polskiego Standardu Płatności.

Cyber Monday z nowym rekordem

Największym dniem zakupowym okazał się Cyber Monday. Tego dnia klienci zapłacili BLIKIEM aż 8,6 mln razy – zarówno w sklepach internetowych, jak i w punktach stacjonarnych.

W sam Black Friday zrealizowano ponad 8 mln operacji o wartości prawie 1,5 mld zł. To o 17 proc. więcej niż rok wcześniej. W pozostałe dni weekendu użytkownicy wykonali 6,7 mln transakcji w sobotę oraz 6,3 mln w niedzielę.

Większość operacji została przeprowadzona online. W kanałach e-commerce wykonano 20,9 mln płatności o wartości 3,7 mld zł. Największy ruch przypadł na poniedziałek 1 grudnia, kiedy liczba płatności internetowych zbliżyła się do 5,9 mln.

Mocny wynik w sklepach stacjonarnych

Black Weekend potwierdził też rosnącą popularność BLIK-a przy terminalach POS. W tym okresie użytkownicy wykonali ponad 7,3 mln transakcji stacjonarnych, a ich wartość sięgnęła prawie 500 mln zł. To wzrost o 24 proc. rok do roku.

Ponad połowa transakcji przy terminalach (3,8 mln) została wykonana za pomocą kodu BLIK. Najczęściej płacono w Warszawie (ponad 400 tys. transakcji), Krakowie (prawie 160 tys.) i we Wrocławiu (ponad 155 tys.). Natomiast Poznań ponownie wyprzedził Łódź, osiągając ponad 125 tys. operacji.

Klienci wybierają szybkość i bezpieczeństwo

Badanie DXC pokazuje, że 63 proc. osób korzystających z promocji Black Friday wybiera BLIKA właśnie ze względu na wygodę i bezpieczeństwo. Rosnąca aktywność zakupowa Polaków bezpośrednio przełożyła się na rekord transakcyjny tegorocznego Black Weekendu.

BLIK jest jednym z najbardziej dostępnych sposobów płatności. Korzystać z niego mogą praktycznie wszyscy użytkownicy aplikacji mobilnych krajowych banków. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności, której udziałowcami są Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski oraz Mastercard.


Przeczytaj także: