{"vars":{{"pageTitle":"Branża meblarska nie ugięła się pod presją pandemii. Jej przychody w 2021 sięgnęły 60 mld zł","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["branza-meblarska","meble","pandemia","praca","produkcja"],"pagePostAuthor":"Barbara Rogala","pagePostDate":"27 stycznia 2022","pagePostDateYear":"2022","pagePostDateMonth":"01","pagePostDateDay":"27","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":253296}} }
300Gospodarka.pl

Branża meblarska nie ugięła się pod presją pandemii. Jej przychody w 2021 sięgnęły 60 mld zł

Mimo pandemii i jej gospodarczych konsekwencji to był rekordowy rok dla polskich producentów domowych sprzętów. Przedsiębiorcy wyliczyli, że w 2021 r. przychody branży meblowej sięgnęły 60 mld zł. W 2022 r. może być jeszcze lepiej – pisze w czwartek „Rzeczpospolita”.

– Choć atak omikronu, drożyzna na rynku energii, surowców i materiałów mogą skomplikować biznes, a zwłaszcza eksport tysięcy firm meblowych w kraju, prognozy są raczej pomyślne – pisze czwartkowa „Rzeczpospolita” i przytacza założenia Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli, według której w obecnym roku powinno być jeszcze lepiej.

– Najnowszy raport opracowany na zlecenie branżowego stowarzyszenia +Polskie Meble Outlook 2022+ autorstwa analityków firmy B+R Studio wylicza, że przychody polskiej branży meblarskiej wyniosły w 2021 r. 59,9 mld złotych (to 18 proc. więcej niż w roku poprzednim). Prognozy na ten rok są też optymistyczne: jak dobrze pójdzie, przychody mogą sięgnąć nawet 64,7 mld zł – czytamy.

Jak podaje dziennik, o tym, że sytuacja w meblowym przemyśle normalizuje się w tempie, którego trudno było oczekiwać w obecnej skomplikowanej sytuacji gospodarczej, świadczy wielki powrót do firm pracowników.

– Po cięciach kadrowych w dotkniętym przez lockdowny 2020 r., zamykanie granic i blokady w handlu poziom zatrudnienia w polskich firmach meblarskich powrócił do stanu sprzed pandemii. Menedżerowie zgłaszają nawet potrzebę dalszego rekrutowania pracowników – informuje dziennik.

Mimo pandemii sprzedaż IKEA w Polsce rośnie. Już 30% produktów sprzedaje online