{"vars":{{"pageTitle":"CD Projekt zarobił o 185% więcej w I poł. tego roku. Lockdown ważnym powodem wzrostu sprzedaży","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["akcje","cd-projekt","cyberpunk-2077","gielda","gpw","inwestowanie","main","producenci-gier","wyniki-finansowe"],"pagePostAuthor":"Hubert Bigdowski","pagePostDate":"3 września 2020","pagePostDateYear":"2020","pagePostDateMonth":"09","pagePostDateDay":"03","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":61357}} }
300Gospodarka.pl

CD Projekt zarobił o 185% więcej w I poł. tego roku. Lockdown ważnym powodem wzrostu sprzedaży

CD Projekt zanotował w pierwszym półroczu 2020 roku 146,8 mln zł zysku netto w porównaniu do 51,5 mln zł osiągniętych w analogicznym okresie poprzedniego roku – wynika z raportu finansowego spółki.

Zysk netto wzrósł o 185 proc. w ujęciu rok do roku.

Przychody ze sprzedaży w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku wyniosły 364 mln zł – o prawie 70 proc. więcej w ujęciu rocznym.

Jak powiedział Piotr Nielubowicz, wiceprezes zarządu ds. finansowych, poprawa wyników w porównaniu do ubiegłego roku jest efektem m.in. utrzymującej się popularności Wiedźmina 3, w tym bardzo dobrej sprzedaży wersji na konsole Nintendo Switch, a także debiutu gier z wiedźmińskiego uniwersum na nowych platformach.

„Pod koniec ubiegłego roku udostępniliśmy GWINTa użytkownikom urządzeń z systemem iOS, zaś w I półroczu br. miał on swoją premierę na systemie Android. Wojna Krwi trafiła na Nintendo Switch. Przygotowane po raz pierwszy wersje mobilne naszych gier zostały bardzo pozytywnie przyjęte przez graczy” – powiedział Nielubowicz.

Jak dodał, do wyraźnej poprawy sprzedaży grupy przyczyniły się wprowadzane w wielu krajach ograniczenia wychodzenia z domów w związku z pandemią koronawirusa.

„Zaangażowanie graczy wyraźnie wzrosło w okresie tzw. lockdownu, a dodatkowo wiele osób sięgnęło po gry po raz pierwszy lub po latach przerwy – przede wszystkim dzięki ich dostępności w ramach cyfrowej dystrybucji, czyli bez konieczności wychodzenia z domu” – dodaje Piotr Nielubowicz.

Spółka dodała, że kontynuowała „intensywne prace” nad Cyberpunkiem 2077, którego premiera zaplanowana jest na 19 listopada br.

„Wydatki na produkcję gier i nowych technologii wyniosły w omawianym okresie 114 mln zł, co przełożyło się na wzrost skumulowanego salda nakładów na prace rozwojowe do poziomu 483 mln zł” – podało CD Projekt.

W samym pierwszym kwartale bieżącego roku CD Projekt zanotował 92 mln zł zysku netto, w drugim zaś niespełna 55 mln zł.

Na czwartkowym zamknięciu sesji kurs akcji CD Projektu wyniósł 430 zł. Od początku roku wartość akcji wzrosła o prawie 55 proc.

CD Projekt to największa spółka notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Czytaj także:

CD Projekt i długo, długo nikt. Jak przez ostatni rok zmieniła się kapitalizacja największych spółek z WIG20?