{"vars":{{"pageTitle":"Chińczycy zbudują Brytyjczykom nowe jednostki do połączeń na kanale La Manche","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["calais","chiny","guangzhou-shipyard-international","kanal-la-manche","po","przemysl-stoczniowy","wielka-brytania"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"25 września 2019","pagePostDateYear":"2019","pagePostDateMonth":"09","pagePostDateDay":"25","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":20617}} }
300Gospodarka.pl

Chińczycy zbudują Brytyjczykom nowe jednostki do połączeń na kanale La Manche

Brytyjski przewoźnik promowy P&O podpisał wartą 260 mln euro umowę z chińską stocznią Guangzhou Shipyard International na budowę i dostarczenie jednostek nowej generacji do obsługiwania połączeń na kanale La Manche, donosi World Maritime News.

Dwa nowe promy, każdy o długości 230 m, będą największymi, jakie kiedykolwiek pływały po trasie między brytyjskim Dover a francuskim Calais. Nowe jednostki mają być gotowe do rozpoczęcia służby w 2023 roku. Kontrakt zakłada również opcję budowy dwóch kolejnych promów o takich samych parametrach do 2024 roku.

Dzięki wyposażeniu statków w napęd pochodzący z zestawu baterii (oprócz klasycznych silników) ograniczenie zużycia paliwa może wynieść nawet 40 proc. Co ciekawe, układ napędowy statków będzie także zdolny do magazynowania niewykorzystanej energii z silników w bateriach.

Dzięki temu z jednej strony silniki będą pracować przy optymalnym poziomie mocy, a z drugiej zmagazynowaną energię będzie można wykorzystać w odpowiednim momencie.

„To będą najbardziej ekologiczne jednostki jakie kiedykolwiek obsługiwały połączenia na kanale La Manche” – powiedziała Janette Bell, szefowa P&O.

>>>Czytaj też: Największy statek kontenerowy świata MSC Gulsun został dostarczony